2000 yılı haziran ayında 2 cilt olarak okudum.19. yüzyılda bu kadar muhteşem bir roman kurgusunu nasıl oluşturmuş hayret doğrusu.Hem tarih öğrenmek hem roman tadı almak istiyorsanız bu romanı okumanız gerekir. Fransız İhtilaline giden süreç, Jakobenlerin ve Restorasyon dönemi Fransası hakkında çok güzel çözümlemeler veriyor.Waterloo Savaşı bile 40 sayfa anlatılıyor.Ama bu ayrıntıların hiçbiri kitabın safra atması anlamına gelmiyor.Başta fazladan olarak algılanan bölümler, romanın ilgili bölümünün sonlarına doğru genel resimdeki yerini alıyor. Güzel bir roman.