·590 syf.····Okunma: 20 Aralık 2021 00:00 Muhteşem bir kitap okudum. Metini bitirişimin üzerinden geçen zamana rağmen, şu an bile yazarken kelimeleri bir araya getirmekte zorlanıyorum. Biyografik eserleri severim, daha önce pek çok kez bu tarz kitapları okudum. Olayların işlenişi, baş karakterin psikolojik durumunun ve kişilik özelliklerinin gelişmesi hakkında bolca gözlem yapmanızı sağlar.
Bu kitapta hepimizin tanıdığı, bildiği ve inanan inanmayan herkesin hayatına bir şekilde eli değen, dini konumu dışında insani özelliklerinin de anlatıldığı, tarihe yön veren önemli liderlerden birisi, Hz. Muhammed'in hayatı yer alıyor. İnsani özelliklerinden bahsetme sebebim ise beni çok etkileyen birkaç olay yaşanmış olması. Örnek verecek olursam; ilk vahiy geldiğinde ruhani olarak hazır olmasına rağmen ürkmesi, olanlara şaşırması, 'beni örtün' demesi, ailesine bağlılığı, tüm insanlığa, hayvanlara, bitkilere, tüm farklılıklara ve ırkçılığa yaklaşımı, kadınlara ve kız çocuklarına verdiği değer, hassas ruhlu olması, espriden hoşlanması, küçük yaşlarından itibaren birçok yakınını toprağa vermesine rağmen sahip olduğu metanet duygusu beni çok etkiledi.
Yaşamı boyunca, özellikle omzuna yüklendiği görev sonrası, zor bir hayat yaşıyor. Bazen hakarete uğruyor, bazen dışlanıyor hatta doğup büyüdüğü şehirden yaşanan baskılar yüzünden göç etmek zorunda kalıyor. Ancak yine de her zaman umudunu koruyor ve görevinden asla vazgeçmiyor. Siz ne düşünürsünüz bilemem ama bence yaşadığı coğrafyanın ve bulunduğu çağın çok ilerisinde olan insanlardan biri. Günümüze göre kısacık olan yaşamında, dünya tarihine adını yazdırmış, görevini sonlandırmış, alemler ondan önce ve ondan sonra olmak üzere ikiye ayrılmış ve en büyük dostuna kavuşmuş. Yaşamı kesinlikle beni çok etkiledi.
Bu eşsiz siyeri bitirdikten sonra aklımda tek bir soru vardı. Acaba bu çağda olsa Müslümanlarının ve dünyanın bulunduğu duruma ne tepki verirdi?
Okumak isteyen kitap kurtlarına öneririm. İyi okumalar.