10/10
·126 syf.··
Beğendi
·
2017 23. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 26 Mart 2017 00:00
Ah bu kadınlar.. sanki dünyaya aşık olunmak için yaratılmış gibiler.Gerçek bir sevgi hikayesine tanıklık etmiş gibi hissediyorum.Bu sevgiyi hisseden her adamın sonu sanki böyle olacakmış gibi.. Bazen; "bu yaşadığı sevgiyi ve duygusallık o kadar büyük ve değerliydi ki sonu olumsuz olacaksa bile başka türlüsü bu adama yakışmazdı.İçinde yaşadığı saf sevgiye verdiği saygıyı gösteriyor bir bakıma" o yüzden düşüncelerim Werther'a hak veriyor.Okurken cümlelerde kendinizden bir şeyler bulmamanız mümkün değil.Eğer yaşamış birisiyseniz mutlaka maziye dalarsınız bir süre..Küçücük bir kitaba onlarca duygu sığdırılmış gibi..Kitap;bölüm bölüm oluşuyor.Werther'in Wilhelm adındaki dostuna yazdığı mektuplar,daha sonra kitabın içindeki diğer kahramanlara yazdığını mektuplar,mektupları derleyenin yazdığı yazılar sonu hüzün dolu,kitabın son satırlarını okuyup kitabın arka kapağı kapattığınızda eğer duygusuz bir insan değilseniz gözlerinizin dolmuş olması muhtemel olacaktır..Doğu edebiyatındaki Leyla ile Mecnun'a biraz çağırışım yapabilir ancak biraz daha farklıdır.Daha söylenecek çok şey var ama Goethe bizim yerimize yazmış zaten okumak düşsün bize..İntihar konusunda bir ön yargınız varsa da bunu biraz daha düşünmek için ufkunuzu açar.Okuyunuz efenim..
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
·
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.