Kitap sırasıyla
1 - Depresyonda mısınız?
2- Depresyon neden olur?
3- Depresyonu nasıl aşabiliriz?
4- Davranışı neden ve nasıl değiştirmeliyiz?
5- Depresyonu aşmak için düşüncelere ne yapalım?
6- İlişkileri Geliştiemek ve sorunları çözmek için
7- İyi olmak ve iyi kalmak olmak üzere temelde yedi bölümden oluşuyor.
Benim Hakan Türkçapar'dan okuduğum ikinci kitap olduğundan Bilişsel Davranışcı Terapi'den sonra itiraf etmeliyim ki biraz aradığımı tam olarak bulamadım. Bana kalırsa alanda çalışan uzmanlardan ziyade daha çok depresyon ile ilgili bir sorun yaşayan veya çevresinde bu konu ile ilgili bir sorun yaşayan ve onu anlamak isteyen kişilerin edinip okuyabileceği, doğasına ve neler yapılabileceğine ilişkin fikir edinebileceği bir kitap olmuş. Böyle söylememin sebebi ise özellikle BDT tekniklerine bir noktada hakim bir uzmansanız kitap teknik ve kuramsal açıdan pek de doyurmayacaktır sizi. Danışana önerilebilecek ve terapi sürecinde birlikte ilerlenebilecek bir kitap olsa da içerisindeki etkinlikler de (bolca ödevlendirmede kullanılabilecek kendini gözlemleme açışından işlevsel olabilecek formlara yer verilmiş) biraz yapılandırılarak işlenmeli diye düşünüyorum. Etkinlikler de nispeten fazla detaylı ve depresyonla mücadele eden bir kişinin kendi deneyimlerime göre kolaylıkla yapabileceği ayrıntıyla doldurabileceği etkinlikler değil pek. Ancak BDT'ye giriş için okunabilir mi? Kesinlikle. Kuramı iyi bir şekilde spesifik bir sorun üzerinden görmek için iyi bir fırsat olabilir. Ancak detaya inmek, kendini terapide kullanılan teknikler için geliştirmek isteyen bir uzmanın da dediğim gibi bir noktaya kadar işine yarar.
Not: Alanda çalışan uzmanlar için Depresyon: Klinik Uygulamada Bilişsel Davranışçı terapi muhtemelen daha uygun bir tercih olacaktır.