·208 syf.····Okunma: 31 Aralık 2021 00:00 Harika bir kitap. Ben bu kadar güzel olduğunu düşünmüyordum. İlk öncelikle iç kapağında kapartmalı bir grup genç silüeti var ama kapak simsiyah olduğu için pek anlaşılmıyor. Şömizinde de deri ceket resmi var ama deri kumaş hissiyatı da vermişler şömize. O detaya bayıldım. Dili hafif ve akıcı. Ne ara okuyup bitirdiğinizi anlamıyorsunuz bile. Yazar sıradan bir konu anlatmış. Fakirlerin zor hayatını ve zenginlerle olan sürtüşmelerini. Yani Yağlılar ve Sosyetikler. Ama hikayeye inanılmaz derece kendinizi kaptırıyorsunuz ve seviyorsunuz. Karakterin ağzından anlatılması bana doğal ve içten, samimi geldi. O zor şartlarda küçük yaşta çocukların büyüyene kadar olan karakter gelişimlerini, kendilerine çizdikleri yolları anlatması da harika. Hüzünle dolu ve sonu yine hüzünle biten bir kitap. Dikkat! Kalbiniz hüzünle dolabilir.
Bu arada kitabın bir filmi de varmış. Filmin ismi "Dışlanmışlar" ve 1983 yapım bir film. Filmini de izleyeceğim. Başrollerin birinde Tom Cruise da var.