·700 syf.····Okunma: 05 Ocak 2022 00:00 Kitapla ilgili söylenebilecek o kadar çok şey var ki aslında. Fakat sanırım ben kısa bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Öncelikle bu seri boyunca yazarın kurguyu ve olay akış örgüsünü nasıl geliştirdiğini okumanın çok keyif verici olduğunu söyleyebilirim. Özellikle bu kitapta birçok noktada "Neden böyle oldu, neden karakter bu şekilde bir şey yaptı, bu noktadan sonra nasıl olaylar ilerleyebilir?" diyorsunuz. Fakat yazarın asıl şaşırtıcı noktası da bu sanırım. Her olayı ince ince örmüş ve akışını sağlamış. Sayfalar öncesinde bahsedilen bir konu, geçen bir replik sayfalar sonrasında tekrar ortaya çıkıyor ve şaşırtıcı bir sonuca bağlanıyor.
Karakter gelişimlerini gözlemlemenin de çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Sanırım sadece Aedion'ın bir tık sönük kaldığını düşünüyorum. Çünkü serinin bundan önceki kitaplarında, Kuzeyin Kurdu lakaplı generalin daha baskın bir karakter olduğunu okumuştuk. Fakat şu an biraz sönük gelmesinin nedeni ondan çok daha baskın ve kurguda rütbesi daha yüksek olan karakterlerle bir arada olması olabilir.
Sanırım şimdilik bu kadar. Umarım kitabı veya seriyi okumak isteyenlere biraz olsun fikir verebilmişimdir.