·180 syf.····Okunma: 10 Ocak 2022 11:29 Fantastik romanları / filmleri seven biri olarak bir kült tavsiyesi alınca, hemen okudum. Kitap 1894’te yazılmış ve fantastik kitap dünyası için mihenk taşı kabul ediliyor. O döneme kadar ,tamamıyla kurgusal bir dünyada yazılmış ilk kitap. Hatta Tolkien’e ilham veren kitap olarak kabul ediliyor. İthaki yayınlarının Unutulmuş Fantastik klasikler serisinin 2. Kitabı ...
Kitap özetle ; Şehir yaşamından karısı sebebiyle bunalmış ve gözünü uzak diyarlara dikmiş Golden Walter , 3 kez ,önde kahverengi tüylerle kaplı ugursuz bir cüce, ardından ayağında halka olan çok güzel bir köle genç kız, son olarakta büyüleyici güzellikte bir soylu sahip görmüştür. İlginç olan bu kişileri sadece Walter’in görmesi olmuştur. Denize açılan Walter ,fırtına sonrası rotasını kaybeder ve yolu bir gizemli adaya düşer. Bundan sonra da macera başlar ( gerisi hakkında bilgi vermem direkt spoiler olur )
Tasvirler, anlatım,sade bir dille ve sürükleyici yazılmış. Sonra ne olmuş diye diye kitap bitiyor. Ben hep Genç kızın altından başka birsey çıkar mı diye fesat fesat okudum. Tolkien referansı ile beklentiyi yükseltmeden okumak ve döneme göre değerlendirmek gerekir.
Bana küçükken okuduğumuz masallar gibi geldi. Prensler, prensesler , canavarlar .. Büyüklere uyarlanmış masal tadında bir hikaye okumak hoşuma gitti.
Kitapta Hz Muhammed düşmanlığı da , o dönemde, Batı toplumun İslam dinine bakışını baya bir yanlı göstermiş.
Okurken keyif aldım ve herhangi bir pişmanlık yaratmadı. Fantastik dünyanın yavaş yavaş doğuşuna sahitlik etmekte büyük bir zevk oldu.