Bu kitap franz kafkanın babası için yazmış olduğu ölmeden önce yakılmasını istediği Bir kitaptır, zaten kafka okuyanlar bilir bu adam çok pesimist bohem yazar okurken kendi kabuğunuza çekilir kendi hayatınızı sorgularsın ız üzülürsünüz. burada çocukluğundan ziyade babasıyla ilişkisini anlatır yer yer babasına özenip onun gibi güçlü ve oturduğu yerden dünyaya hükmeden biri olmak ister diğer yandan içinde öyle korkar ki çünkü babası onu hep ezer ona göre franz bir böcektir ki dönüşüm kitabını okumak istiyorum bununla bağlantılı kesin. 3 günde bitirdim aşırı akıcı kitabı güzel çevirmişler. Diyeceğim o ki her ne kadar 100 yıl öncesi için bu sözü söylemek saçma olsa da içinizde sevgi tanesi yoksa çocuk yapmayın bu adam evliliği bir kaçış mutluluğun kapısı, bağımsızlık, özgürlük olarak görüyor ki babasına benzesin bu şey gibi anne baba küçükken ne yapamadıysa çocuktan bekler ya dönüşüm sanrım baba yüzünden olamadığı kişiliği bir nebze evlenip özgür ve güçlü olacağına inanmış. Ona göre insanca en büyük başarı çocuk yapmak aile kurmak