Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Adem ve Havva Bir Ağaçtan Yedi Diye Cennetten Kovulma Adil mi?
10-Veya bir ağaçtan bir şeyler yemek bu kadar cezayı gerektirir miydi! Oysa biliyoruz ki Âdem ile Havva'nın torunları Allah'ın kendisini inkar ediyor, ona söylemediğini bırakmıyor, yer yüzünde egemenliğini elinden alıyor veya Firavun gibi ülke hükümdarlığının ve içinde akan nehirlerin kendisine ait olduğunu (43 Zuhruf/51) söylüyor, kendisini en yüce tanrı ilan ediyor (79 Zariyat/24) veya tanrılar uydurup ortaklar koşuyor, insanlara “kullarım!” diye sesleniyor, bugünü ve yarını onlara kendisinin bağışladığını söylüyor, hayat onun hayatı olduğu için ihtiyaçlarını ve çözümlerini kendisi Allahtan daha iyi bildiğini veya bildirdiklerinin artık modasının geçtiğini ve ihtiyaçlarını karşılamaya elverişli olmadığını iddia ederek onu yönetim ve hukuk işlerine karıştırmıyor, kendisine evrenin yalnız kozmik yönetimini vererek hayatının işlerine bulaştırmıyor, çikaracağı yasalarla hayatı ondan daha güzel yöneteceğini söylüyor (!), canı istediği gibi her türden yatırın, dikitin, anıtın, yapıtın, ağacın ve putun önünde saygı ile durup tapınıyor, ondan hayır ve şerrin geldiğine inaniyor, hatta denilebilir ki karısının veya metresinin isteklerini bile onun emir ve yasaklarından daha çok önemsiyor, dinliyor ve yerine getiriyor, helal ve haramını hiç gözetmiyor, bununla beraber Allah ona ölünceye kadar yaşama hakkı tanıyor, hava veriyor, gece gündüz veriyor, yedirip içiriyor, bitkiselinden hayvansalına kadar türlü yiyeceklerle besliyor, uzun yıllar yaşadığı şirk ve küfürden tevbe ve istiğfar edecek olsa bağışlıyor, geçmişinin üstüne sünger çekiyor ve cennetine koyuyor da Âdem ile Havva hem de yaşamak için yemek zorunda oldukları yasak ağaçtan sırf yedikleri için hem ebedi cennetten çıkarılıyor, bu kadar yükseklerden uzun ve tehlikeli bir yolculukla yer yüzüne sürgün ediliyor, yer yüzünde ömür boyu meşakkatle çalışıp yaşamaya mahkum ediliyor! Adalet mi bu?! Küfür ve günah bataklığında debelenirken tevbe istiğfar eden kişileri Allah bağışlayıp dünyada yer yüzünden başka bir yere sürgüne gördermediği ve ahirette cennetinden yoksun bırakmadığı halde, tevbe ve istiğfarı kabul edilmiş (2 Bakara/37) olmasına rağmen Âdem ile Havva'nın Cennet'ten sürgün edilmesi ve muamma bir yolculukla yer yüzüne indirilmesi adalet midir? Bir ağaçtan yemek, cennetten, hem de kazanmak için insanların ömür boyu kulluk yapmaktan, kurallara uymaktan ve dua etmekten iflahının kesildiği ebedi mükafat cennetinden olmaya ve bunca meşakkate değer miydi? Gerçekte ne böyle ağır bir ceza, ne de bu kadar uzun, meşakketli ve muamma bir yolculuk sözkonusudur. Olan biten sadece, gerek İblis'in secde etme emrini yerine getirmemesi ve gerekse kadın-erkek olarak yaratılıp Âdem ismi ile anılan ve ileri sürüldüğü gibi kardeşlerin çaprazlama ensest ilişki ile değil, kadın ve erkek olarak normal şekilde evlenip çoğalan ilk insan topluluğunun sınırlı olan bahçede birlikte olma uyarısını dikkate almayıp birlikte olmaları ve çoğalmaları sonucu Yüce Allah'ın onlara lütuf olarak verdiği emeksiz cennet hayatı yaşama fırsatınıı yitirmeleri ve kendi emekleriyle geçinmeye mecbur olacakları yer yüzüne terkedilmeleri/dağılmalarıdır. İblis, yer yüzünde hilafetten ümidini yitirerek karamsarlığa gömülmüş, şeytanlaşarak yaptığı itaatsizlikten tevbe ve istiğfar etmediği için ilahi rahmetten kovulmuş/üstü çizilmiş, tevbe ve istiğfar eden insan ise yeryüzünde o güne kadar iktidar olanların yerine halife olmuştur. (350) (350) - Ayetlerin anlatımı çerçevesinde insanın yaratılması ve çoğalmasına ilişkin geniş bilgi için Rivayet Kültürü Ve Olumsuz Kadın Algısı kitabı, 29-50, Düşün Yayıncılık, ikinci baskı 2011. İnsan soyunun daha önce yer yüzünde mevcut ve yetkili olan cinlere ve meleklere mi yoksa ondan önce mevcut olup yer yüzünde fesat çıkaran ve kan döken başka bir insan topluluğuna mı halife olduğu ve meleklerin bunlara bakarak mı insanın hilafetine itiraz ettikleri tartışılmaktadır. Ondan önce yer yüzünde başka bir insan topluluğunun olduğuna ilişkin dinin ve bilimin bir kanıtı olmadığından kesin olarak onlara halife olduğunu söylemek zordur.
Sayfa 373-375
·
102 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.