Puan vermedi·130 syf.····Okunma: 02 Şubat 2022 00:27 Diyaloglar şeklinde yazılmış kendimce çok iyi bulduğum bir deneme kitabı. İnsanı düşünmeye ittiği kesin ki neredeyse tamamında haklılık payı olduğunu düşünüyorum. Kısa, kolay okunan ve gerçekten çok keyifli bir kitap.
ilk basıldığında sadece 250 nüsha basılmış, çünkü Marrk Twain bu kitabın çok fazla eleştirileceğinden korkmuş. hatta bu kitapta savunduğu fikirleri vaktiyle savunduğu zaman "insanlığın haysiyetini çalmak" ile suçlanmış, Twain ise insanın zaten sahip olmadığı bir şeyi, onun elinden alamayacağını söylemiş