100-200 sayfa civarı (daha fazlası değil) kitap önerileri mi?
Örneğin, nöbetlerde okuyabileceğiniz!... ;)
Sizleri çok da yormayacak...
İşte, bir çırpıda aklıma gelen 50 özel eser.
Belki incelemek isteyenler olur.
Var mı başka öneriler?
Dumas - Kamelyalı Kadın (Duygusal bir aşk romanı)
Puşkin - Yüzbaşının Kızı (Tarihsel yanı da olan bir aşk öyküsü)
Dostoyevski - Yeraltından Notlar (Felsefi bir roman/anlatı)
Gogol - Palto (Mizah ustasından özel bir klasik)
Conrad - Karanlığın Yüreği (Modernist edebiyatın sömürge temalı kült örneği)
Beckett - Godot'yu Beklerken (Felsefi bir oyun)
Orwell - Hayvan Çiftliği (Distopik türün en iyisi)
Andre Breton - Nadja (Alışılagelmişin dışındaki düşsel aşk anlatısı)
Virginia Woolf - Kendine Ait Bir Oda (Postmodernist efsaneden özel bir deneme)
More - Ütopya (Ütopik eserlerin kralı)
Bacon - Yeni Atlantis (Ütopik eserlerin şahı)
Richard Bach - Martı (Kişisel gelişim romanı)
Knut hamsun - Açlık (Yaşam öyküsel, ibretlik bir roman)
Coelho - Simyacı (Eşsiz)
Salinger - Çavdar Tarlasında çocuklar (Keyifli bir bildungsroman/oluşum romanı)
Hesse - Siddhartha (Buddha'nın anlatıldığı felsefi eser)
Bulgakov - Köpek Kalbi (Büyülü gerçekçiliğin simge isminden keyifli bir anlatı)
Maalouf - Semerkant (Tarihsel kurgu romanı)
Sadık Hidayet - Kör Baykuş (Alegorik, metaforik felsefi yapıt)
Voltaire - Candide (Aydınlanmacı yazardan ilginç bir mizah)
Camus - Yabancı (Varoluşçu başyapıt)
Kafka - Dönüşüm (Grotesk, şaşırtıcı bir eser)
Stevenson - Dr. Jekyll ile Bay Hyde (İlginç bir bilim kurgu)
Steinbeck - Fareler ve İnsanlar (Masumane bir başyapıt)
Halil Cibran - Ermiş (Felsefi, şiirsel bir eser)
Aytmatov - Cemile (Baudelaire'in en sevdiği aşk öyküsü)
Zweig - Satranç (Psikolojik bir başyapıt)
Borges - Alçaklığın Evrensel Tarihi (Büyülü gerçekçiliğin babasından efsane öyküler)
Bilge Karasu - Kılavuz (Gotik edebiyatın ilginç bir örneği)
Çehov - Altıncı Koğuş (Bir sözde delinin felsefi öyküsü)
Goethe - Genç Werther'in Acıları (Romantizmin en iddialı örneklerinden biri)
Weels - Zaman Makinesi (Bilim kurgunun köklerinden, keyifli bir eser)
Peyami Safa - Dokuzuncu Hariciye Koğuşu (Akıcı, keyifli bir öykü)
Kierkegaard - Korku ve Titreme (Felsefe sevenlerin kafasını karıştıracak bir başyapıt)
Yu Hua - Yaşamak (Çin edebiyatından duygusal bir öykü)
Tanizaki - Anahtar (Güncelerden oluşan, şaşırtmacalı yapısıyla bir Japon klasiği)
John Boyne - Çizgili Pijamalı Çocuk (Nazi dönemine göndermeleriyle duygusal bir eser)
Şemsettin Sami - Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat (İlk Türk romanını okumamak olmaz)
Ahmet Mithat - Felatun Bey ile Râkım Efendi (Doğu-Batı izleği için iyi bir örnek)
Recaizâde Mahmut Ekrem - Araba Sevdası (Bilinç akışı tekniğinin dünyadaki ilk örneği)
Namık Kemal - İntibah (İntibah'la uyanırız romana)
Nabizâde Nâzım - Karabibik (İlk köy romanımızı da okumamak olmaz)
Samipaşazâde Sezai - Sergüzeşt (Tanzimat edebiyatının en güzel maceralarından)
Sadi-i Şirazi - Gülistan (Tasavvuf edebiyatına iyi bir örnek)
Nabizâde Nâzım - Zehra (Tanzimat'ın acıklı aşk öykülerinden)
Safvet Nezihi - Zavallı Necdet (Tanzimat'ın en akıcı aşk öykülerinden bir diğeri)
Namık Kemal - Vatan Yahut Silistre (Çok sevilen bir Tanzimat dönemi oyunu)
Ve...
Parodi (Siyasi, içtimai, iktisadi bir parodi, ilginç bir hiciv örneği.)
6 (Bir döngünün kitabı. Felsefe, din, müzik, şiir, resim, tiyatro, matematik, ne yok ki!)
Leylâ'ya Mektuplar (Üstkurmacanın en sıra dışı örneği, felsefi göndermelerle sarsıcı eser.)