Evet, gerçi bir dereceye kadar ölçülülük ve uyum gerektiren bir dünyada yaşadığımız doğrudur. Saygı gösterilmesi gereken âdetler, bizi yönlendirecek emsaller, uymamız gereken kurallar vardır. Eksik olan, kendi kendimiz olmak için mücadele verenlere, gerektiği kadar cesaret vermeyişimizdir.
Değerim, BEN olmamdan kaynaklanır. Senin değerin de SEN olmaktan gelir. Bazıları herkesi aynı yapmak için savaş verirler. Buna teslim olursak, hayatta ne sürpriz, ne kahkaha, ne de yaratıcılık kalır. Sokaklarda opera söylemek diye bir şey de kalmaz.
.
Sayfa 53 - İnkılâp Kitabevi, 1989, Çeviren: Belkıs Çorakçı·Kitabı okudu