8/10
·125 syf.··
Beğendi
·
2022 6. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2022 00:00
Bir fikir, bir inanış, bir düşünce belli bir dönem sizi etkisi altına alabilir, bir toplumu da lakin gerçeklik  sonsuz geçmişten sınırsız geleceğe varır. Bir düşün geliştirilemez ancak var olur, var olabilme sebebi de diğerlerinden farklı olmasıdir, bu farklıdır düşün gücünün gerekliliği, zorunluğu ve felsefenin öz gerçekliğidir. Ortak bir konu üzerinde saatlerce konuşarak fikirler gelişmez bu sadece gündemi tazelemek olur. Çoklu zihinlerin farklı fikirlerinin sebepleri ve amaçları tartışılmalı zıt olan olgular ancak ortak paydayi bir nebze olsun yakalasa bile asla dost olamaz düşünme gücünün gerçekliği bu şekilde ortaya atar kendini; felsefe iflah olmaz bir savaş tanrısıdır, cepheyi asla terketmez. Kendi varlığımızın sebebini öğrenme isteğimiz hep heyecan içinde kalır peki ya sebebini düşündünüz mü bu heyecanın? çünkü her düşünceniz bir heyezandir! ya kendiniz ya da bir başkası tarafından farketmeksizin devinimli olarak bir önce ki yıkılacaktır. Heyecan ve merak ayakta tutar insan evladını, temeli olan bilimin/gelişimin baş mimarı. . Bunları kisitlayabilmek daha doğrusu bir kalıba sokmak felsefeye aykırı değilmidir? Ardı sıra özdeyişlerde mana aramamali insan. sebep, gereklilik mantik içerisine sokulmuş fikirlere kendi mantigini dayandirmali bu budur diyebilmeli, sürdürebilmeli fikir ufkuna genis bir zemin hazırlanmalı. Mantik zihnin öngörüsüdür. Sorgulamaktan çok sorgulaniyorsaniz vicdanın hegomanyasina dahil ediliyorsa zihin, mantığın manipule edilmemesi olanaksızdır. evet... bugün ki konumuz filozoflar tarihi, yaz kızım... hmm bi kac sene sonra müthiş düşünürler mezun olacak! Bu değildir asla! sabit fikirlerle zihin gelişemez, gelişemez ki buna çikarlarda dahil olacaktır. Özgürlüğü hapis etmenin tek sebebi onu sömürmek degilmidir. Zihinlere ideolojiler enjekte etmenin en kolay yolu. . Ne demiştik her fikir eskidir insan var olduğu sürece şuan yenisi var demektir. ve kızgın oklari yiyen #hegel . nevizade; kürsü kuklası, cebinde ki tanrının uşağı, aşağılık düzenbaz. #fichte ve #schelling de nasiplenmistir bundan. schopen emmi baya :))
Üniversiteler ve FelsefeArthur Schopenhauer · Say Yayınları · 2008375 okunma
·
128 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.