9/10
·151 syf.··
2022 28. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2022 18:51
@othellokitap dan yine çok güzel bir kitap okudum Özür dilemenin felsefesini anlatan bir kurgu ve kısacık olmasına rağmen bi çok duyguyu yaşattı bana. Hem aşırı üzüldüm, hem komik buldum , hem de çok şaşırdım. Hikayenin kahramanları Jinman ile Şibong ahhh o kadar masumlar ki Ama gönüllü birer şamar oğlanı olmuşlar desem yeridir. Tabi burada akli dengelerinin sıkıntılı olmalarının da büyük payı var ve bu yüzden de hep istismar edilmişler. . Toplum içerisinde barınamayan insanların hapsedildiği bir tesiste, yıllarca yakın arkadaş olmuş Jinman ile Şibong, bu tesisteki görevliler tarafından şiddet ve aşağılanmaya maruz kalmış ve bunları hak ettiklerini düşünecek kadar da saf beyinlere sahiptirler. Günün birinde bir sebepten tesis kapatılır ve çalışanlar hapse girerken İki arkadaş da sokakta kalır. Şibong, yaşadığı evi hatırlıyordur fakat Jinman ailesini hatırlamıyordur. Bu sebepten Şibong, Jinman’ı kendi evine götürür. Evde kızkardeşi ve erkek arkadaşı yaşıyordur ki buna yaşamak denilirse. Daha sonra iş arayan bu ikiliyi kimse kabul etmemiştir ve bu yüzden de kendi işlerini kendileri yaratmış ve başka insanlar için başka insanlardan özür dileyerek para kazanma yolunu seçmişlerdir. Özellikle ilk müşterilerini bulmaları için yaptıkları, sabırları ve iradeleri inanılır gibi değildi Aralarda öyle şeyler oluyor ki ve dialogları o kadar komik ki hem hallerine üzülüyorum hem de gülümsüyorum Ayrıca özürlerinin kabul olması için yaptıkları da içimi cız etti . Sonuç itibari ile suçluluk, masumiyet ve özrün iç içe geçtiği, sizi duygudan duyguya sürüklerken durup düşündürecek çok güzel bir kitaptı Kitabın sonunda kendinize soracağınız soru şu olacak: “Ben kimden hangi suçum için özür dilemeliyim ve affedilmek için neler yapabilirim?”
Özür DilerizLee Ki-ho · Othello Yayıncılık · 2022211 okunma
·
295 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.