Veronika ölmek mi istiyor, yaşamına devam etmemek mi ?
7/10
·216 syf.··
2022 13. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 21 Mart 2022 22:17
SPOİLER İÇEREBİLİR! Veronika ölmek mi istiyor yoksa yaşamına devam etmemek mi ? Bence ikincisi.Çünkü monotonluktan intihar etmek istiyor Veronika. Peki sadece intihar etmeyi gerçekleştiren mi intihar etmiş olur yoksa intiharı en az bir kez bile düşünmüş olan da intihar eden biri gibi olabilir mi ? Kitap bana bunu düşündürdü. Bana göre intiharı düşünen kişi de intiharı gerçekleştiren kişi kadar olmasa da intihar etmiştir. İntihar eden kişi somut hiçbirşey yaşamamayı tercih etmiştir, intihar etmeyi düşünen kişi ise yaşasa da bişey anlayamamıştır hayatında. Hepimizin kendinden birşeyler bulabileceği bir kitap "Veronika Ölmek İstiyor." Aslında hepimizi mutlu eden anlaşılabilme ve sevilme isteğidir. Nitekim Veronika intihar etmesi sebebiyle düştüğü akıl hastanesinde Eduard'ın sevgisine sarılarak ölecek olmasına üzülür hale gelmiştir. Ve sevgi denilen sihirli şey şizofren olan Eduard'ın bile kendine getirmiş. Kitabın sonunu açıklayacak cümlem ise şu olur, Eduard ve Veronika'nın hikayesi bu şekilde bitmeli miydi ? Veronika Ölmek İstiyor
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,5bin okunma
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.