İslamiyet ve Peygamberimizle ilgili yabancı bir yazarın bakış açısını da merak ettiğim için bu kitabı okumaya karar verdim. Yazar dinlere inanmayan insan ürünü olduğunu savunan birisi kitaba bunu bilerek başladım. İlk başlarda da bunu savunup kanıtlamaya çalışıyor. Daha sonra Peygamberimiz hakkında çok ayrıntısız ve kaynağı net olmayan bilgiler Halifeler,Endülüs dönemi gibi İslam tarihini ele almaya çalışmış. Yazar İslamiyetle diğer dinleri özellikle de Hristiyanlığı bolca karşılaştırmış genel olarak da Hristiyanlığı yeren bir üslup var. İslamiyette ruhban sınıfının olmaması,temizliği verilen önem, bilim ve tıp alanında yapılan gelişmelere Batının ne kadar gerisinde kaldığından bu çalışmaları kendileri ilk defa bulmuş gibi göstermesinden bahsetmiş. İslamiyetin ilk dönemlerinde kadınların gelişmiş bir sosyal konuma sahip olduğunu daha sonra Türk ve İran etkisiyle bunun aleyhine dönüştüğüne değinmiş bunla ilgili de oldukça örnek sunmuş.Peygamberimize hayran bir bakış açısı kitapta hakim “Dünyanın gördüğü en büyük adamlardan biriydi.” cümlesi de bunu ortaya koyuyor. Kitapta yazarın düşüncelerini saygı çerçevesinde dile getirmesi hoşuma gitti. Fakat kaynak belirtmemesi,bazı yanlış bilgiler olması mesala Hz.Hatice ile Hz.Aişe’yi karıştırmak gibi yine peygamberimizin bu dini kendisi oluşturduğunu iddia etmesi ederken de Arap toplumuna uygun bir din inşa etti demesi oldukça hava da kalmış çünkü kitapta İslam ahlakıyla cahiliyle toplumun zıtlığı peygamberimizin bu topluluğu değiştirmesini överken bu ifadeler tutarlı olmamış.Yazarın kitapta geçen bir cümlesi de sanki kendisine ayna tutuyor;”İnsan bencildir,dünyanın sırf kendisi için var olduğunu sanıp,başka bir nedenin var olabileceğini kavramaz. “Kitabı tavsiye edermiyim emin değilim eğer bu konuyla ilgili ilk defa bir kitap okuyacaksanız o bu kitap değil. Belki daha sonrası için olabilir…