Puan vermedi·112 syf.··
2022 13. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 17 Nisan 2022 23:20
Arkadaşlar okurken sinir krizine girdim resmen(özellikle de kitabın sonlarına doğru)Öfkemin diğer bir sebebi de kitapda yazılan her cümlenin modern toplumumuzda da yaygın olan durumu anlatmasıydı. Konusu; Çiftlik eskiden Jonas diye bir çiftçi yarafından yönetiliyormuş.Sonra bir domuz çıkmış demiş ki arkadaşlar biz köle değili,eşitiz, insanlardan daha iyiyiz,daha iyilerine layığız.Sonra diğer hayvanlar başkaldırmış.Ayaklanmadan sonrakı bir kaç hafta huzurlu geçmiç,sonra iki domuz(napeleon ve snowball)anlaşamıyorlar.Sonuç olarak snowball ortadan kayboluyor.Napeleon yönetime geçiyor.İnsanlarln uyguladığı kuralları daha katı bir şekilde uyguluyur.Ama hayvanlar korktukları için ayaklanamıyorlar. Domuzlar zeki,her şeyi çabuk kavrıyorlar bu yüzden plan,program ,yönetim onların işi oluyor. Koyunlar cahil,sorgulamadan körü körüne inanan topluma işaret ediyor. Ayaklanmaya çalışan bir kaç hayvana da yanlış oldukları dayatılıyor. Sonuç olarak sinirlerimi bozdu bu kitap.Yani durumu zamanında anlayıp el koysaydılar,her şey bu kadar kötüleşmezdi.Bu ,bu günümüze de aittir. En üzücü kısım; bu kitabın 1940 yıllarının ve daha eskisinin toplumundan bahsediyor olması ve bunun 21'ci yüzyılda da aynı olması.Toplum hiç bir zaman eşit olmayacak(
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Flipper Yayıncılık · 2021296,8bin okunma
·
69 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.