Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

80 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
HER ŞEY SORGULANABİLİR, SORGULANMALI!
Merhabalardan bir demet ≈) Spoiler bayağı ses getirir vaziyette yerlerini almış bulunmaktalar, perde açılınca gözlerinize dikiz afiyet. Öncelikle belirtmeliyim ki yorumları kapatacağım. Gelecek yorumların çoğunu tahmin ediyorum.Hiç uğraşamam. Öğrenmek isteyen varsa kendi araştırsın kimle tartışıyorsa tartışsın. Zira dereceye girer nitelikte kaba
Şeriat ve Eşitsizlik
Şeriat ve Eşitsizlikİlhan Arsel · Kaynak Yayınları · 200634 okunma
··
2.351 görüntüleme
Varsayalımismail okurunun profil resmi
Ööölece kalmış bir taslak. Ziyan olmasın ≈)) Şeriat, erkeği kadından üstün, erkeği kadınlar üzerinde hakim görür. Allah'ın, kimini kimine üstün kılmasından ötürü erkekler kadınlar üzerinde hâkimdirler" (Nisâ Suresi, ayet 34) "Erkeklerin (kadınlardan) bir üstün dereceleri vardır" (Bakara Suresi, ayet 228) İki kadının tanıklığı,bir erkeğin tanıklığına bedeldir. bkz:Bakara 282 Bir erkeğin 4 kadınla evlenebilmesi. Bilindiği gibi Kur'an'da, erkeklere dörde kadar kadın ve dilediği sayıda cariye alma hakkı tanınmıştır "Hür" kadınlarla evlenme olanağına sahip bulunmayanlar, bu hükümden yararlanarak kendilerine cariye edinebilir ve böylece şehvet ihtiyaçlarını giderme olasılığını bulurlar (Nisa suresi, ayet 3) Kuran'da "kadınlarınız sizin tarlanızdır; tarlalarınızı dilediğiniz gibi ekin" "direktif"i verildiğinde, Allah ile erkek arasında, kadınların aradan çıkarıldığı bir iletişim olur. Erkek, bu iletişimin öznesiyken, kadın nesnelleştirilir: Allah, erkek ile kadın hakkında konuşur. Müslüman toplumlarda kadının tecridi ve örtünmeye zorlanması yoluyla "korunması", erkek "tohumu"nun korunması kaygısıyla yakından ilişkilidir. ... Kadının “Yeri geldiğinde" dövülmesinin gerektiği yazılıdır. Nisa Suresi ayet 34: "Allah'ın, kimini kimine üstün kılmasından ötürü...erkekler kadınlar üzerinde hakimdirler" Aynı ayetten: “onun için iyi kadınlar itaatkârdırlar, Allah kendilerini sakladığı cihetle kendileri de gaybı muhafaza ederler, serkeşliklerinden (serkeş: başkaldıran, kafa tutan) endişe ettiğiniz kadınlara gelince: evvelâ kendilerine nasıhat edin, sonra yattıkları yerde mehcur bırakın (yalnız bırakın) , yine dinlemezlerse DÖĞÜN.” Bundan başka bir de erkeklere evli kadınlarla evlenme yasağını koyarken evli cariyelerle evlenme olasılığını tanımıştır: çünkü cariye her hususta kullanılabilecek bir maldır. Nisâ suresindeki ayet şöyle: "Sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılınmıştır…" (K. Nisâ 24). Her ne kadar bu ayette sözü edilen cariyelerin savaş esiri olarak ele geçirilmiş kadınlar olduğu ve bu kadınların evliliklerinin kendiliğinden, tutsaklık nedeniyle, kendiliğinden bozulmuş sayılacağı belirtilirse de, söylemeye gerek yoktur ki insan haklarına ve ahlakiliğe terslik bakımından cariyenin savaş esiri olup olmamasının fark yaratmaması gerekir. Tutsak alınan bir kadını, sırf kocası düşman kesimindedir diye, bir başka erkeğin koynuna sokmanın ne adâletle ve ne de insafla ilgisi vardır. İslâm Hukukunda Aile İlişkileri Yaş: Hanefi mezhebine göre ergen kadın ve erkeğin evlenmesinde bir sakınca yoktur. Diğer mezheplerde ise kadın ergen olmasına bakılmaksızın velisinin izniyle evlendirilebilir. İslam hukukunda evlenme konusunda hiçbir şekilde yaş sınırı belirlenmemiştir. Dolayısıyla dinsel hukukta küçük çocukların bile evlenmeleri onaylanmıştır. Ancak 1917'deki Aile Hukuku Kararnamesi'yle 9 yaşından küçük çocukların evlenmesi yasaklanmıştır. Velayet: "Velayet-i icbar" denilen "zorlayıcı velayete" göre veli, evlendirmede baskı (cebir) hakkına sahiptir. Veli,velayeti altındaki kişileri onların rızaları olmaksızın da evlendirebilir. Vekalet: Evlenecek tarafların bizzat nikâhta bulunmalarına gerek yoktur. Hiçbir özürleri olmasa dahi, kadın ve erkek nikâhta veli ya da vekil aracılığıyla temsil edilebilir. Hanefi mezhebine göre hem kadın hem erkek müvekkil olabilirken, diğer mezheplerde yalnızca erkek müvekil olabilmektedir. Yani, şeriat hukukunda aile kurumu bile kadın ve erkeğin yan yana gelmesini sağlayamamaktadır. Din farkı: İslam hukukuna göre Müslüman bir erkek veya kadın, müşrik (putperest, ateist vb) bir kimseyle evlenemez. Müslüman erkeklerin gayrimüslim kadınlarla evlenmesi "mekruh" olarak görülür. Müslüman kadının gayrimüslim erkekle evlenmesi ise yasaktır. Poligami: İslam hukukunda mutlak adaleti sağlamak koşuluyla bir erkeğin dört kadınla evlenmesine izin verilmiştir. Gayrimeşru ilişki: İslam hukukunda bir kişinin kölesi o kişiyle nikâhlı gibidir. Müslüman erkeğin kölesiyle karıkoca hayatı yaşamasına izin vardır. Şahitlik: İslam hukukunda nikâhta şehitler ergen, hür ve Müslüman iki erkek veya bir erkek iki kadın olmalıdır. Yani iki kadının şahitliği bir erkeğe eşittir. Şafi ve Hanbeli mezheplerinde ise şahitler yalnızca erkek olabilmektedir. Kadının şahitliği kabul edilmemektedir. Mehir: İslam hukukunda evlenmede, erkeğin kadına evlenme sırasında veya sonrasında değerli hediyeler vermesi gerekmektedir. Buna "mehir" denilir. Üstünlük: Erkeğin nesepte, malda, dinde, diyanette, sanatta ve hürriyette kadına uygun olması gerekmektedir. Erkek bu altı noktada kadına denk veya ondan üstün olmalıdır. Boşanma: İslam hukuku erkeğe "talak" adı verilen tek taraflı irade beyanı ile boşanma yetkisi vermiştir. kadının kocasını boşama hakkı yoktur. Kadın, sadece önceden yetki verilirse bu hakka sahip olabilir. İslam hukukunda koca, karısını üç kez boşar ya da bunun yerine aynı anda üç kez "boş ol" ifadesini kullanırsa, eşler tekrar evlenemez. *BONUS* : Ahzab 37. ayet, Ahzab 50.ayet, Maide 33,34. ayet..
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.