Kitapta esas macera gece yarısı çıktıkları sinema filmi sonrası yapılan gevezelik eşliğinde başkarekter Vedat Kurdel'in boş sigara paketini bir an boşluğuna gelip buruşturup bir apartmanın bahçesine atmasıyla başlıyor. Öyle atıp geçiyor mu? Geçmiyor çünkü o duyarlı bir karakter. Arkadaşının da uyarmasıyla bir koşu alır gelirim diyerek dalıyor bahçeye. Hooop bilin bakalım bizim çiceği burnunda memleketin yeni dedektifleri ne buluyorlar. Durun ben kafaları iyice karıştırmadan baştan şöyle bir özet geçeyim isterseniz, malum kitap yeni bitti. Kitabı benden önce okuyan arkadaşlar yorumları merak edip bakacak olurlarsa hak vereceklerdir. İnsan ister istemez etkisinde kalıyor Vedat'ın sohbet eder gibi okuyucuya olayları anlatırken ki yazım tarzına. Uzatıyor da uzatıyor öyle sandığınız gibi uzatma değil lafı bir de dolandırmıyor mu, hadi konuya gel Vedat Kurdel diyorsunuz çünkü yazar aynı zamanda kendisi, ondan dinliyorsunuz tüm hikayeyi, bir de bunun arkadaşı var ikisi hep beraberler. Önceleri ufak tefek bir-iki iş derken asıl ünü Vedat'ın arka bahçeye dalması ile yakalıyorlar. Kısmetlerinin önünü açan ilk cinayet çözme vakaları Vedat'ın tümsekten ibaret sanıp tekmelemekten kendini alıkoyamayıp sadece dürtüklemesi ile kendilerini karakol, ifade derken olay çemberinin içinde bulmalarıyla başlıyor. Vedat Kurdel bize hikayeyi anlatırken hikayenin asıl sonuyla başlamış. Aslında önce sonucun verilip sonra detaya doğru adım adım gidilmesi bana göre okuyucuda algıları tamamen açıyor. Niye mi? Bir kere esas oğlan ve arkadaşının bu olaydan sağ selamet çıktığını biliyorsunuz bir de katile giden ip uçlarını daha bir dikkat ederek okuyorsunuz yani hiç bir detayı es geçmiyorsunuz. Katil kim detayından daha ziyade olayların akışına kapılıp az kaldı vaktin doluyor diyorsunuz katile. Gelelim bizim iki kafadara, öyle yeni yetme değiller yaşını başını almış kendi iş güçlerinde iki arkadaşın babadan torpilli dedektiflik bürolarını açarak konu hakkında sadece izledikleri ve okudukları bir kaç polisiye haricinde bilgiye sahip olmamaları. Okur ikili sayesinde olayları çözerken öyle amerikan dizilerinde kapıyı çal soruşturmayı yürüt sahnelerinden alışkın olduğumuz süreci yaşamıyor. Çalınan kapılarda konuşmaya pek bi hevesli olan halkım insanı bunları görür görmez hani arama izni nerde yasal yetki kısmına girmeden bir de eve buyur ederek dökülüyorlar artık bir bir ne biliyorlarsa konu hakkında. Yapılan bu ziyaretlerde bizimkilerinde ya şansları yaver gidiyor ya da yine soluğu olay mahallinde gizlice açmaya çalıştıkları kapıda karşılarına çıkan komiserle karakolda alıyorlar. Öyle veya böyle çözüyorlar mı çözüyorlar. İlk önce bir cinayet haritası oluşturarak başlıyorlar işe. Önceleri bir üçgenden ibaret olan harita zamanla yamuk şeklini alınca onlara burdan da bir iş çıkmıyor. Araştırmak istedikleri kişi ya da kişileri telefon rehberi ve internetten araştırıp bir sonuca varamayıp yine soluğu Duran ağabey bize gerekenleri verir diyerek memurun yanında alıyorlar. Şimdi Duran ağabey nerden çıktı diyeceksiniz. Şöyle ki size yirmi yıllık mahalle bekçiliği sonrası bekçiliğin kaldırırılması sonra tekrar konulması derken kendini bir karakolda ıvır zıvır işleri yaparken kadro açığına denk gelip kılıfına uydurularak arşiv memurluğu yapan kişi aslında Duran ağabey Vedat Kurdel'in deyimiyle. Size bu ayrıntıyı ben uzun uzadıya girmeden kısaca iyi adamdır diyerek geçeceğim. Vedat ve ortağının işlenen cinayetler hakkında bilginin ana kaynağı Duran ağabey çünkü.
Kitabı okumayı düşünen okurlar için buraya kadar yaptığım incelememden de anladığınız üzere sizi cinayetlerin çözümü esnasında sürükleyici ve mizahi bir anlatım beklediğini anlamışlardır. Karekterlerimiz Vedat Kurdel ve Tefo ikilisiyle tanışacağınız serinin ilk kitabı 'Katilin Şeyi' Algan Sezgintüredi 'nin kaleminden okuyucu ile buluşmuş.Yazarın kalemine ve emeğine sağlık diyerek okurken büyük keyif aldığım kendileriyle tanışma fırsatı bulduğum Vedat-Tefo ikilisinin yeni serüvenleriyle buluşmak dileğiyle incelememi bitiriyorum.
Eeee.... -"Şimdi ne oldu ? "
- " Katilin şeyi ne hikaye ? " sorusunun cevabı hakkında yorum bekleyen okurların iç seslerini duyar gibi oldum. Merak edip sorularına cevap arayan tüm okurlara kitap başına diyerek keyifli okumalar diyorum.
Katilin ŞeyiAlgan Sezgintüredi