Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Dünyadan Ayrılma
Kutsal Kitap'ta dünyadan ayrılmayla ilgili birçok buyruk vardır. Eski Antlaşma bununla ilgili birçok örnek ve öğreti içerir. Örneğin, Mısır, Kildaniler'in Ur Kenti, Babil ve Sodom dünyanın tipik örnekleridir. Bunlar dünyanın değişik yönlerini gösterir. Mısır dünyanın sevincini temsil eder, Kildaniler'in Ur Kenti dünyanın dinlerini temsil eder, Babil kulesi dünyanın karışıklığını temsil eder ve Sodom dünyanın günahlarını temsil eder. Bir insan tıpkı İbrahim gibi Mısır'dan ve Kildaniler'in Ur Kenti'nden çıkmalıdır. Çoğu Sodom'a gitmiştir ve İsrail halkı Babil'de tutsak düşmüştür. Hepsi bu yerlerden çıkmalıdır. Kutsal Kitap dünyayı temsil etmek için dört farklı yer kullanır ve Tanrı'nın halkının dünyanın bu değişik yönlerinden nasıl çıktığını gösterir. -İSRAİL'İN MISIR'DAN ÇIKIŞININ ŞEKLİ -A.ÇIKIŞ OLARAK KEFARETİN SONUCU Tanrı İsrailliler'i Fısıh kuzusu aracılığıyla kurtarmıştır. Tanrı'nın habercisi Mısır diyarında ilk doğanı öldürmek için yola çıktığında ölüm meleği üzerlerinde kan olan kapıların üzerinden geçti. Eğer kapının üstünde kan yoksa, evin ilk doğanı öldürülüyordu. Kapının iyi ya da kötü olmasıyla ya da yan ve üst sövelelerinin bir özelliği olmasıyla, aileyle ilgili iyi bir şey olmasıyla, ya da ilk doğan çocuğun anne babasını onurlandırıp onurlandırmamasıyla bir ilgisi yoktu. Mesele kanın olup olmadığına bağlıydı. Ölüp ölmemeniz ailenizin statüsüne ya da davranışına bağlı değildi; sizde kan olup olmamasına bağlıydı. Kurtuluş için temel unsur kandır; bunun bizimle hiç bir ilgisi yoktur. Lütufla kurtulan bizler kanla günahtan kurtarıldık. Ama lütfen unutmayın, kanla günahla kurtarıldıktan hemen sonra, ilerleyip çıkmalıyız. Kanla günahtan kurtarıldıktan sonra Mısır'da bir ev alıp yerleşebileceğimizi sanmayın. Kanla günahtan kurtarılanlar hemen o gece yola çıkmalıdır. Kuzu gece yarısından önce boğazlanmış, kan mercanköşk otuyla serpiştirilmiştir. Belleri kuşanmış, ellerinde değnekleri çabucak yemeklerini yediler, çünkü hemen ayrılmaları gerekiyordu. Kefaretin ilk sonucu ayrılmadır, bu gidiş, çıkıştır. Tanrı asla bir insanı dünyada yaşamaya devam etsin diye günahlarından kurtarıp eski konumunda bırakmaz. Kesinlikle böyle bir şey yoktur. Kişi yeniden doğduğunda, yani kurtulduğunda değneğini alıp yola çıkmalıdır. Yıkım meleği kurtulanları ölülerden ayırdığında kurtulanlar ayrılmalıdır. Ölüm meleğinden ayrıldığınızda toplanıp Mısır'dan çıkmalısınız. Değnek yürümek içindir. Kimse değneği yatakta uzanmak için kullanmaz. Değnek bir yastık değildir; yürümek içindir. Bütün günahlarından kurtarılanlar, yaşlısı genci değneklerini alıp aynı gece ayrılmalıdırlar. Kanla günahlarınızdan kurtulur kurtulmaz, yeryüzünde misafir ve yolcu olursunuz; Mısır'dan çıkıp hemen dünyadan ayrılmalısınız. Artık orada yaşama devam edemezsiniz. Kanın kefaretinin sizi dünyadan kurtardığını lütfen unutmayın. Bir kez kanla günahlarınızdan kurtulunca bu dünyada hemen misafir yolcu olursunuz. Bu siz artık dünyada yaşamıyorsunuz anlamına gelmez. Bu, hemen dünyadan ayrıldığınız anlamındadır. Kefaret nerede uygulanıyorsa, sonuç budur. Bir insan günahlarından kurtarılır kurtarılmaz, güzergahı değişir ve dünyadan ayrılmak zorundadır. Kanın ayırması yaşayanı ölüden ayırır; bu ayrıca Tanrı'nın çocuklarını dünya insanından da ayırır. Bir kez günahlarımızdan kurtarıldığımızda artık dünyada kalamayız. Okunacak Ayetler: Mısır'dan Çıkış 10:8-11, 21-26; 12:6-11, 37-42; 2.Koleseliler 6:17
Sayfa 33 - Akarsu YayınlarıKitabı okudu
·
119 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.