·304 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Mayıs 2022 09:33 Kahramanlarımız Kıyamet sonrası Amerika'da yaşayan 2 küçük çocuk. İnsanlar teknolojinin getirdiği yıkımın tekrar olmaması için kendilerince önlemler almış; hatta bunu kanunlaştırmıştır. Bin kişiden veya 2,5 km kareye 200 binadan fazlasının kurulmasına veya mevcudiyetini sürdürmesine izin verilmemektedir. Belirlenen sınırlara ulaşınca insanlar göçe zorlanmaktadır. Yıkımın şeytanın işi olduğuna inanan insanlar, mümkün olduğunca dinlerine bağlı yaşamaya çalışmakta ,farklı düşünen insanlar öldürülmektedir. Babaannelerinden eski günleri dinleyen 2 kuzen şehirleri, o zamanki teknoloji merak etmektedir. Bir gün şahit oldukları bir vaaz sonrası bir insanın teknolojiye inanması sonucu öldürülmesi sonucu, ellerine geçen bir telsiz meraklarını iyice kamçılamakta ve babaannelerinin anlattığı ve aslında olup olmadığını bile bilmedikleri teknolojinin kullanıldığı bir şehri bulmak için evden kaçarlar. Olaylar sonra pek istemedikleri yönde gelişse de sonuç da amaçlarına ulaşırlar; ama bu onları sandıkları kadar mutlu etmeyecektir. Akıcı dili, bilim ile dinin arasındaki çekişmeyi anlatan , insanların (asla değişmeyerek)hep suçlamak için bir şeyleri, birilerini aramalarını resmeden konusu ile çok güzel bir eser. Yazıldığı yılda göz önüne alınırsa (1955 soğuk savaş yılları, nükleer bir savaşın olması nerede ise kesin kabul ediliyordu; hatta bunun temsili için meşhur bir saat bile vardı) yazarın neden bu kadar karamsar olduğu anlaşılır bence.Keyifli okumalar dilerim.