Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Akademide katıldığım ilk ders, "Kürdistan'da kadın sorunu ve aile" dersi idi. Ulu önderimiz bu konuya çok önem verdiğinden, çok sayıda ayet indirmişti. Dersi anlatan arkadaş, bu ayetleri ha bire tekrarlıyordu: "Aile ocağı ajan bir kurumdur. Evlilik mücadeleden kaçmak ve ajanlıktır. Devrimci evlilik diye bir evlilik yoktur. Feodal ve burjuva evlilikler yozluktur" gibi sözler tekrarlanıyordu. Dersin anlatım bölümü bitince, söz hakkı istedim. Görüşlerimi şöyle anlattım: "Arkadaşı dikkatle dinledim. Doğru görüşlerle birlikte, yanlış anlayışlar daha fazlaydı. Olaylara düz bakmak doğru değildir. Kürdistan'da kadın erkek ilişkilerine baktığımızda, gerçek ilişkiler hakimdir. Biz bu ilişki tarzına; kadının horlanmasına, bir meta gibi görülmesine karşıyız. Evlilikler, kişileri ulusal kurtuluş mücadelesine katılmaktan alıkoyuyorsa, eleştiririz. Ama her türlü evlilik ajanlıktır diyerek, kadın ve erkek arasındaki duygusal ve cinsel ilişkiyi red etmek, sapıklıktır. Doğaya, doğa kanunlarına karşı gelmek demektir. Dünyada hiçbir güç böyle bir ilişkiyi yasaklayamaz, reddedemez. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için, bir örnek vermek istiyorum: Bir şehir düşünelim; yolları bozuk, trafik işaretleri yok, araba sürücülerinin hepsi acemi olsun. Bu şehirde her gün onlarca trafik kazasında yüzlerce kişi ölsün. Sonra çözüm için bir ‘akıllı’ trafik kazalarını önlemek ve insanların ölmelerinin önüne geçmek için, yani sorunun çözümü için, arabaların trafiğe çıkmasını yasaklasın. Bu çözüm değil çözümsüzlüktür, hatta daha büyük bir çözümsüzlük. Peki bunun çözümü nedir? Sehrin eskimiş yollarını düzeltmek, gerekli yerlere trafik işaretleri koymak, sürücüleri eğitmek ve trafik akışını sağlamaktır. Kürdistan'da kadın erkek ilişkileri geridir gerekçesiyle, her türlü evliliği, dolayısıyla cinsel ve duygusal ilişkiyi yasaklamak, arabaların trafiğe çıkmasını yasaklayan ‘akıllı’ adamın önlemine benziyor. Biz kadın erkek sorununu daha 1976'larda tartışmıştık. Evliliğe karşı olan, cinsel ve duygusal ilişkiyi reddeden birisi, o tarihte de vardı. Bu adam daha sonra bir kıza tecavüz etti. Olay açığa çıkmasın diye, kızı ajanlıkla damgalayarak `ajandır` gerekçesiyle bir erkek arkadaşa vurdurttu. Bir süre sonra erkeği de `ajandır` gerekçesiyle öldürttü. Ama buna rağmen işlediği suçlar ortaya çıktı. Kendi kazdığı kuyuya kendi düştü. Gerilla koşullarında, evlilik ilişkilerini sürdürmenin güçlüklerini biliyorum. Bu durumu göz önünde bulundurarak ileri bir kadın erkek ilişkisi yaratmamız gerekiyor" diye açıkladım. Anlattıklarımı herkes pür dikkat dinlemişti. Bütün tabuları yerle bir ettiğimden haberim yoktu. Tam kul olanlar, ayetlere inananlar, başlarına taş yağacak, felaket kopacakmış gibi sağa sola bakıyorlardı. Dersi anlatan arkadaş, şaşkınlıktan sıyrılınca: "Heval, benim anlattıklarım önderliǧin çözümlemeleridir" dedi.
·
94 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.