Puan vermedi·176 syf.····Okunma: 29 Mayıs 2022 16:19 *spoiler
Bir kaç saat önce aşkından öldüm bittiğin bir insanın babasının kim olduğunu öğrendikten sonra hiç düşünmeden nasıl nefret etmek isteyebilirsin ki? Sevgi dediğim duygu iki kişi arasında değil midir? Karşındakini gerçekten sevdiğinde statüsü, ailesi hiç bir şey umurunda olmaz. Ona kapılmaktan korkmazsın o kapılma duygusu seni mutlu eder, hayatının kaydığını da hissetsen hissetmezsin niye? Çünkü o vardır. Platonik de olsan sevgili de olsan.. İşte bu kadar büyük bir şeydir sevgi. Kitapta şunu çok iyi anladım ne Behaim gerçekten sevdi Annacık'ını ne de Niccola gerçekten sevdi Behaim'i. Son paragrafa gelene kadar Niccola'nın sevgisinden emindim ama o son cümle beni bitirdi.. Leonardo belki biraz yanıldı çünkü Yahuda'nın günahı kendi sevgisine ihanet etmekti ama Behaim'in hissettiği duygu aslında sevgi değildi kanımca. Takıntı biraz ilgi açlığı ve hayallerindeki kadını elde etmiş olmanın verdiği haz duygusu ve belki biraz aşk ama gerçekten sevgi değil. Sevmiş olsaydı Niccola öyle yapayalnız kalmazdı. Belki ben yanlış düşünüyorumdur bilmiyorum. Bu kitaptan öğrendiğim bir şey varsa o da sevginin ne kadar komplike ve dinamiğinin anlaması güç olduğudur. Her gözden farklı yorumlanacak bir kitap kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.