Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

88 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
105 günde okudu
#Son yıllar da epeyce çoğalan tekfir konusunu anlatan bu kitabı kesinlikle tavsiye ederim. Yusuf el-Karadavi kimdir; Mısır'da doğdu ve yetişti. On yaşına gelmeden Kur'an'ı ezberledi. Ezher Üniversitesinde öğrenim gördü. 1953'te Usûlu'd-din Fakültesi'ni, 1954'te de öğretmenlik derecesini birincilikle bitirdi. Ezher'de ve daha sonra Katar ve Cezayir'de çeşitli görevler yaptı. 1973'te “İslâm Zekât Fıkhı” (Fıkhu'z-Zekât) adındaki ilginç çalışmasıyla doktor oldu. Gençliğinden beri İslâmî hareketin içinde yer aldı. Kral Faruk zamanında 1949'da, Abdunnâsır döneminde de 1954-56 ve 1965'te hapis yattı. Hasan el-Bennâ'dan çok etkilenmiştir. Çok yönlü bir kişiliği olan Yusuf el-Kardâvî, iyi bir hatip, kendini tekrarlamayan ve özgün konularda çalışan bir yazar, gençliğin şiirlerini ezberlediği ve bestelediği bir şairdir. Pek çok ilmi ve kültürel kuruluşa üyedir. Ayrıca kurulduğu günden beri İslâmî bankaları ilmi ve idarî yönlerden desteklemekte, gelişmeleri için çaba göstermektedir. Türkiye'yi de birkaç kez ziyaret eden Yusuf el-Kardâvî'nin çoğu Türkçe'ye çevrilen ellinin üstünde eseri vardır. Bu eserler İslâm dünyasında büyük bir kabul görmüş, onlarca defa basılmış ve çeşitli dillere çevrilmiştir. İslâm'ın temelleri ile çağın gereklerini özümseyici, selefiye ile yeniliği birleştirici, değişenler ile değişmeyenleri dengeleyici bir yöntemin sahibi olan Yusuf el-Kardâvî, İslâm dünyasının pek çok yerini gezmiş, konferansçı ve konuk profesör olarak görev yapmıştır. Eserlerinin başlıcalarını şöylece sıralayabiliriz: 1) Fıkhu'z-Zekât, 2) el-Halâl ve'l-Haram fi'l-İslâm, 3) el-Hasâisu'l-Amme li'l-İslâm, 4) el-İbadet fi'l-İslâm, 5) el-Hallu'l-İslâmî, 6) Gayru'l-Muslimin fi'l-Mu'temai'l-İslâmî, 7) el-Fıkhu'i-İslâmî beyne'l-Asalet ve't-Teceddud, 8) el-İslâm ve'l-İlmâniyye Veçhen livechin, 9) Fetâvâ Muasıra, 10) Keyfe Netaâmelu Ma'a's-Sünnet, 11) es-Sahvetu'l-İslâmiyye. Kasım 2005 ve Haziran 2008 tarihlerinde ABD'den Foreign Policy ve İngiltere'den Prospect dergilerinin internet üzerinden okuyucu anketleri ile oluşturduğu Dünyanın ilk 100 entelektüeli listelerinde, 2005 yılında 56., 2008 yılında 3. sırada yer almıştır. * * * Hasan El-Benna'nın metodu yumuşaklık ve itidalli olma ile diğerlerinden ayrılıyordu. Bu iki ilkeye göre öğrencilerini ve dava arkadaşlarını eğitmişti. Bu şekilde bir metodu takip etmelerinin sebebi de; Mısır'da İslami hareketlerden bazılarının diğer bazı İslami hareketleri tekfir edecek kadar ileri gitmeleriydi. Bunu gören El-Benna Eğitim Risalesine 20 ilkeyi yazma ihtiyacı hissetmiştir. Bu 20 ilke İslami anlayışının sınırlarını tayin ediyordu. Şu açık ifadeleri onun usulünü anlamada bizim için yeterlidir: "Kelimeyi şehadeti ikrar eden ve onun gereğiyle amel eden hiçbir müslümanı bir görüş veya bir günah sebebiyle tekfir etmeyiz. Ancak zarureti diniyeden olan bir şeyi inkâr eder, Kur'an'ın açık hükmünü tekzip eder veya Arap dilinin kurallarına aykırı bir şekilde Kur'an ayetlerini tefsir eder veya küfürden başka bir ihtimal taşımayan bir amel işlerse bu durum müstesnadır."
Tekfirde Aşırılık
Tekfirde AşırılıkYusuf el-Karadavi · Nida Yayıncılık · 201654 okunma
··
562 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.