İncelemelerine bakmadan kitap satın alma alışkanlığım olmadığı için önce Kurucular kitabının künyesine girip biraz inceledim ve 5 küsuratlı puanını görümeme rağmen konusundan ve hugo en iyi novella ödülü adaylığından dolayı kendisini satın aldım. İlk aldığımda biraz okudum ve başlarında bıraktım. Bırakma sebebim ise isimleri kolay olmayan, görünüşlerine çok hakim olmadığım çeşit çeşit hayvan karakterleri okudukça kafamın karışması ve hangi karakterin hangi hayvan olduğu ve hangi eylemi gerçekleştirdiğini kafamda oturtamamamdı.
Bu okumamdan 1-1.5 yıl kadar sonra okumalarım sırasında, bölüm aralarında okuduğum her yeni karakteri (yeterince önemli olduğuna inandıysam) defterime not alma alışkanlığı geliştirdim. Bu alışkanlık ciddi anlamda bana okumalarımda kolaylık sağladı bu yüzden hala devam ediyorum (çok gerekli olduğunu düşünmediğim zamanlarda bile). Ve uzun zamandır kitaplığımda yatan Kurucular kitabına tekrar bir şans verdim. Bu sırada kitabı; zayıf kurgu, yüzeysel karakterler ve ergen bir fantezi olduğu önyargılarımla başladım okumaya.
Ve evet, küçükken izlediğim, muhtemelen tek derdi çocuklara oyuncak satmak olan, kurgusunda bir usatlık olmayan çizgi filmlerin tadını aldım ve kitabı vasatlığına rağmen sevdim. Bu herkesin hissedebileceği bir duygu olmadığı için rahatlıkla tavsiye edemeyeceğim. Ama bahsettiklerimden yapacağınız çıkarım ile rahatlıkla yolunuzu bulursunuz diye düşünüyorum.
Kitabın kendisinden bahsedecek olursam, yazar son sayfadaki teşekküründe bahsettiği üzere bu kitabın "tekdüze bir şaka" olduğunu belirtiyor ve ergen işi bu kitabı benimle birlikte sevdiğiniz için teşekkür ederim minvalinde bir şey söylüyor. Ben klişe başlangıcından biraz soğusam da ortalarda ve sonda yaşanan macera ve aksiyonu sevdim. Ayrıca son sayfalarda karakterlerimizin bu iktidar mücadelesi uğruna yaptıkları savaşta ne kadar konudan alakasız şekilde bir araya geldiklerini okuyunca bu mesajla ufak bir anlam katma çabası gördüm ve takdir ettim. Bir yandan da arka kapak yazısındaki spagetti western ibaresini okumamış olsaydım bir çok mekan ve obje benim için muğlak,flu kalacaktı. Bu noktada anlatımda yeterli ve etkili bir anlatım olmadığını rahatça söyleyebilirim. Ayrıca tahmin edilebilirlikler de art arda geliyor sonlara doğru.
Son olarak indirimde görürseniz alın ve isimleri not ederek, hayvan cinslerini araştırarak ve aksiyonlu maceralı ergen fantezisi okuduğnuzun farkında olarak okumanızı tavsiye ederim. İyi okumalar...