Puan vermedi·282 syf.····Okunma: 28 Mayıs 2022 02:12 Kitap bizleri hayatının belli zamanlarında aldığı bazı tercihlerden dolayı vazgeçtiği hayal ve hedeflerinden dolayı duyduğu pişamanlıklar ile yaşayan Nora Seed'in hayatına götürüyor. Nora hayatındaki olumsuzluklara ve ağır depresyonuna dayanamayıp intihar etmeye karar veriyor ve macerası başlıyor.
Kitap aslında bir tür "kişisel gelişim" kitabı niteliğinde. Pişman olduğumuz tercihlerimizi düşünerek asıl hayatımızdaki - veya kitaptaki tabirle "kök yaşamımız" - yaşayabileceklerimiz olasılıkları veya yapabileceklerimizi anlatmaya çalışıyor Nora üzerinden. Bu "ben olmasaydım hayat nasıl olurdu?" sorusu ile başlayan filmlere çok benzeyen bir anlatımı var. Ancak bunu yaparken bazı yönlerden kitabın arka plan anlatımlarını beğenmedim ve bunlar;
1- Nora diğer olasılıklarına gittiğinde hep başına kesinlikle kötü şeyler geliyor ve kök yaşımından daha çok pişman olacak şeyler yaşayarak dönüyor. Bir tanesi (sonuncusu) hariç hepsinde büyük felaketlerle karşılaşıyor genelde. Sanki o olasılıkları geri dönüp hayatında uygulayamaz ve iyiki de asla yapmamış gibi anlatıyor ama hayatımızda bazı bıraktıklarımız yaşamımızın sadece o dönüm noktasında yapmamız gerekmez. Diğer değişle bazı hayal ve hedeflerimiz çoğu yaşımızda yapabiliriz. Daha önce okumak istediğiniz bir bölüm, yazarlık veya başka meslekler...
2- Kitap belli kısımdan sonra sonunu hafiften belli etmeye başlıyor ve sadece "oraya nasıl bağlanacak acaba?" diye okumaya başlıyorsunuz.
3- Anlatımı çok göze parmak sokar gibi bariz olarak anlatıyor her şeyi.
Bunlar dışında çerezlik olarak gayet rahat bir yazlık kitap gibi diyebilirim.