Bütün Çocuklar İyidir
Puan vermedi·72 syf.··
2022 5. kitabı
Nihan Kaya'dan okuduğum ilk kitaptı. 68 sayfalık bir oturuşta okuyabileceğiniz bir kitap. Dili çok akıcı ve anlaşılır. Çocuklarında çok rahat okuyabileceği bir kitap hatta anne ve babayla birlikte okunup hataların hep birlikte tartışıldığı, duygularını rahatça ifade edeceği bir ortam bile yaratılabilir. Anne olmuş yada olmamış, her ebevenynin ve yetişkinlerin mutlaka okuması gereken bir kitap. Şahsen okurken ben bile kendi küçüklüğüme inip annemin babamın beni büyütürken yaptığı hataların farkına vardım. Bana o duygunun neler hissettirdiğini, beni ne kadar üzdüğünü hatırladım. Sadece anne babamız değil, her yaşta, hayatımızın her alanında maalesef karşımıza çıkan düşüncelerimize saygı duymayan, fiziksel özelliklerimizle dalga geçen, akıllarında ki saygı çerçeveleri çok farklı, kendisine itaat edilmesini isteyen, insanın özgüvenini kaybettiren çok insanlar var. Aynı hataları veya daha farklılarini çocuğuma yapmamak için, o anki hareketleri ve davranışları karşısında nasıl davranmak gerektiğini, farklı yollarla çözüme ulaşmaya çalışmamı farkettiren, kendimin bile farkında olmamı sağlayan bir kitap oldu. Çocukların yaşadıkları duyguların normal olduğunu anlatan, kısa kısa öykülerle örnek verilmiş güzel bir kitap. Nihan Kaya'nın İyi Aile Yoktur kitabınıda biran önce okumak için sabırsızlanıyorum. Puanım 5/5 "Annemle babam beni bu dünyaya davet ettiler ve geldim. Ben kimseye borçlu doğmadım ama annem ve babam bana borçlular. " "Anne, baba ve çocuklar, ortak bir aile hayatı yaşasalar da, bir yandan birbirlerinden ayrı bir hayatı yaşıyorlar. Evdeki her bireyin ayrı bir hayatı olduğunu görmek ve kabul etmek, bu gerçeğe saygı göstermek, ortak aile hayatını daha güçlü kılıyor." "Kimse beni kimseyi affetmeye zorlayamaz. Kimse beni affetmedigim yahut özür dilemedigim için kınayamaz."
Düşünce
Bütün Çocuklar İyidirNihan Kaya · İthaki Yayınları · 20194,270 okunma
·
80 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.