10/10
·244 syf.··
Beğendi
·
2022 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2022 16:45
Merhaba Sevgili 1k! Sevgili Selahattin Demirtaş (Selo Can ) ın Diğer kitapları gibi “Efsun “ da bir harika ve keyifle okudum… Çok farklı (Gizemli) olay örgüsüyle merak içerisinde kitabın sonuna doğru Odaklan (Meraklan) dırıyor İnsanı..!(?) Selahattin Demirtaş ın Siyasi kimliğinden dolayı bir an insan önyargı İle Kitap (Roman) a yaklaşsa da şunu öğrendim ve düşünüyorum ki Tüm Siyasi (Politikacıların) kimliklerinden önce Sanat/ Edebiyat ve Sosyolojiyi iyi bilmeleri gerekiyor ki Toplum/ İnsan sorunlarını çözme/ üretme noktasında daha iyi empati yaparak hizmet sunabilsin. Neyse detaya “gerek yok “ …… :) (!) Benim incelemem buraya kadar ve devamında; Yazarın kendi “Teşekkür “ kısmını paylaşma gereği duydum: “2020 yılı başlarında, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de başgösteren COVID-19 salgını ile herkesi evlerine haps oldu. Biz ise zaten üç yıldır hapisteydik. (Siz romanı okurken hapiste beş yılımızı bitirmiş olacağız.) Tıpkı milyarlarca insan gibi eşim ve kızlarım da karantina tedbirleri nedeniyle aylarca evden çıkamadılar. Cezaevlerinde avukat ve aile ziyaretleri askıya alındı.  Kızlarım ve eşimle daha sık mektuplaşmaya başladık. Biz hapsedilme alışmıştık ama onların ev hapsinde daralıp bunu almalarını istemiyordum. Onlara, çocukluğumdan kısa öyküler yazıp göndermeye başladım. Okuyup beğendiğimiz kitapları da birbirimize gönderdik. Derken, on binlerce sayfalık uyduruk kumpas davası evrakıyla uğraşmaktan daha yararlı bir iş yapmaya, onların okuması için bir roman yazmaya karar verdim. Fakat bu defa “asistanlığımı” onlar yapacaktı. Hikayenin geçtiği mekanları, özellikle hiç gidip görmediğim yerlerden sectim. Beyrut, Girit, Gümüşhane, Çanakkale (Lapseki), edremit, İstanbul’un bazı mahalleleri ile diğer yerlerin çoğunu ben hiç görmedim, kızlarım da görmediler. Ama benim için internetten tüm bu yerleri araştırıp fotoğraflar, raporlar gönderdiler, Yorumlarını eklediler. Romanda geçen yemekleri, çiçekleri, şarkı sözlerini, Karakterlerin isimlerini ve daha bir çok bilgiyi onların gönderdiği raporlardan yola çıkarak belledim. Tıpkı Romanın kendisinde olduğu gibi onlar araştırdı, ben yazdım. Onlara bölüm bölüm gönderdim, önerilerini aldım. Böylece romanı birlikte yazdık. Anneleri de hem el yazılarını bilgisayara geçti, hem de bütün bu süreci koordine etti. Yani başak, Delal ve Dılda İle birlikte yazdık bu romanı. Okudular, “olmuş” dediler. Sonra siz de okuyun istedik. Her zamanki gibi en büyük teşekkürü, beş yıldır büyük dayanışma gösteren halkımıza ve tüm tutsaklara iletmeyi borç biliyorum. ………. Selahattin Demirtaş Mayıs 2020-Eylül 2022 Edirne F Tipi Yüksek Güvenlikli Cezaevi Keyifli okumalar diliyorum
EfsunSelahattin Demirtaş · Dipnot · 20244,879 okunma
·
578 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Selo can😍✌🏼✌🏼
Fırat
Gönderi Sahibi
Gerisi Heye(Z) c-an! ;)