Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

80 syf.
5/10 puan verdi
Berbat anlatım
Tasavvufun en berbat anlatıldığı kitaplardan birisini daha okudum. Anlatım ve örnekler yetersiz, Hatta kaos içeren ifadeler. Hem varsın hem yoksun, hem O sun hem değilsin, O sensin sen O sun ifadelerini asla göremedim kısır döngü. O kadar çok yetersiz anlatım varki adeta soğudum. Hele kitabın başındaki tavsiyesi neredeyse itici bir tavsiye. Besmele çek, abdest al, o aleme meylin artar, aklın kalbin karışır, yalnız okuma yanında birileri olsun gibi gereksiz cümleler. Anlatılacak şey aslında çok zor değil evet bir kaç kelime ile de olmaz. Bu tip tasavvuf kitapları okuyacak olan kişinin, dinen ve ilmen alt yapısı olacak. ALLAH'I tüm noksanlıklardan münezzeh/beri olduğunu, her şeyi bilen, her şeye gücü yeten her şeyin sahibi ve kontrol etmede sonsuz güce sahip bir yaratıcı olduğunu bilecek. ALLAH'IN sıfatları öyle bildiğiniz gibi 99 değil değil, çünkü O'nu tanımlayacak sözler çokkk daha fazladır. Bahsettiğimiz ALLAH çünkü. ALLAH'I bildikten sonra insan kendini tüm özellikleri ile öğrenecek, neden ve niçin yaratıldığını eksiksiz öğrenecek. Hallac-ı Mansur gibi enel Hak demek için çokkk fırın ekmek yemen lazım. Bu tip kişiler Ben ALLAH'IM demiyor, beni yaratan ALLAH diyorlar ve ALLAH tüm kainatta tecelli ettiği gibi bende de her türlü kendinden parçalar vardır diyor. Ama ince noktaları çok olan bir konu tasavvuf. İnsanın En büyük özelliği sadece Akıl değil aynı zamanda İradeye sahip olmasıdır yapma ya da yapmama seçme hakkı olması. Bu irade, Akli bilgileri ve kalbi duyguları ile tecelli eder; yani imtihan denen süreçte, adına kader dediğimiz seçimleri bu irade ile yaparız. ALLAH Öyle yazmış demek bazen şirk bile olur! ALLAH her olayı önceden ve sonuçları ile bilir ve her zaman "İsterse değişir" "isterse taktir eder". Yukarıdaki örneği özellikle verdim, yanlış bilgilerle dolu beyin, alt yapısı olmayan, ALLAH'I ve kendisini bilmeyen, imtihanı bilmeyen, yaratılışının inceliğini bilmeyen tasavvufun içine girmesin. Bir kaç örnekle anlatılacak bir konu değil tasavvuf. "Enel Hak" demeye gerek yok! Ama şunu bilin alemde ne varsa ALLAH'IN tecellisidir O'ndan gayrısı yoktur. Her şey O'ndan her şeyin sahibi O, Her şey de O vardır, Sen, ben ve O demek yerine her şey O demek istiyor tasavvuf, ama bazıları anlatım eksikliği içeriyor. Velhasıl kelam Her şey O ve biz varız, bizim varlığımız farklılık değil, Tekliktir demek tasavvuf. Ama herkes ektiğini biçecek! Birlikten ayrılanı, ayrıyım diyeni bekleyen bir son değil başlangıç var! Eksik kalan bir izahat olduğunu biliyorum, bu bile kimsenin okumayacağı kadar uzun, merak eden olursa soruları cevaplarım. Tavsiye olarak: Kur'anın emir, yasak ve tavsiyelerine uyan herkes birer ALLAH dostudur, Aklı ve kalbi pastan arınır hakikati yakalar...
Mir'atü'l İrfan
Mir'atü'l İrfanMuhyiddin İbn Arabi · Alperen Yayınları · 200182 okunma
·
251 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.