·112 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Ekim 2022 15:54 Ben eleştirilerin aksine kitabı genel anlamda beğendim tolstoyun düşüncelerine katıldığım katılmadığım noktalar oldu ama sanki bana kadınla erkeğe eşit mesafeden bakıyormuş gibi geldi adamıda yerdi kadınıda ama bence kadın düşmanı kesinlikle değil bence anlatmak istediğini anladım daha doğrusu üremeyi şehvet değil daha aklı başımızla kendimize hakim olarak yapmalıyız ben bunu çıkardım keza erkeklere de kadınlara da bunu söylüyor müzik kısmına katılmadım ve aşka inancımı kaybettim bu kitapla gerçekten vurucuydu sonu erkeğin kadını kıskanma nedenine sonuna kadar katılıyorum bence de o yüzden yani kısacası şehvet ve aşk duygusu bizi bir yere götürmez aşk şehvet üreme içgüdüsünden kaynaklanır oysa gerçek saf sevgi varsa evlenilir arthur schopenhaur da kitapta geçiyor