"Ölmek rezillikten daha iyi"
Selam Arkadaşlar
Bugün sizlere kalemiyle ilk defa tanıştığım Mihail Bulgakov'un Şeytanname kitabıyla geldim.
Öncelikle yazarın yazım dili çok güzel Gogol ve Kafka karışımı bir dille yazılmış eser diyebilirim.
Sovyetler Birliği edebiyatının önde gelen yazarlarından olan Bulgakov bu kitabında kahramanı Korotkov üzerinden hicv sanatını en güzel şekilde icra ediyor.
Kısaca kitabın konusuna gelirsek Yoldaş Korotkov'un gözden düştüğü, Genel kibrit malzemelerindeki işini ve ardından kimliğini kaybettiği arafta kalışını anlatıyor.
Ömür boyu aynı yerde, aynı işte kalacağını düşünürken aniden kovulunca durumu düzeltmek için her yere başvurur hangi odaya hangi yere gidersen gitsin Sovyet bürokrasinin dar yollarında odalarında bir şeytana denk gelecektir
Kafka sevenlerin kesinlikle takdir edeceği melodramatik ve hicivli bu komediyi sizlere kesinlikle tavsiye ederim.
Kitapla kalın dostlar