Başarısızlar Kulübü kitap yorumu
Evvvet, bugün sizlere çok sevimli bir kitap önerisiyle geldimm! Önce kısaca konusundan bahsedeyim, korkmayın sizi çok bekletmeyeceğim. Ana karakterimiz Çimen'in annesi hayallerini gerçekleştirmek için yurt dışına gidiyor tabi kısa süreliğine. Karakterimizin babası ise nasıl desem şu mükemmeliyetçi, planlı-programlı "başarılı" insanlardan. Tabi oğlunun da kendisi gibi olmasını istiyor ve onun yaptıklarından pek memnun olamıyor. Çimenle babası tezat oluşturuyor gibiler çünkü Çimen oldukça sakar ve topluluk önünde konuşmakta sıkıntı çekiyor. Yeni taşındıkları için de hala hiç arkadaşı da yok. Bir gün öğretmeninin verdiği ödevi oldukça güzel hazırlayıp sınıfın önünde sunamayınca bir kulüp açmaya karar veriyor: "Başarısızlar Kulübü". Hayatta kendini başarısız hisseden her kişinin katılabileceği ve birbirlerine destek olup sorunlarını çözecekleri bir kulüp. Bu kulüp etrafında birçok olay gelişiyor tabi ki kitapta ama daha fazla detay vermiyorum. Şimdi düşüncelerime geçelim. Kitaba tam da deneme sınavı sonrası moral bozukluğuyla başlamıştım, bu duruma en uygun kitap diye geçirmiştim içimden. Timasilkgenç'in kitaplarına genel olarak bu sene başladım ve gerçekten akıcı , sade üslupları ve sevimli resimleri var. Kitapta da üç arkadaş Çimen, Polen ve Yağmur'un (pardon 4, kedimiz Üzüm'ü unutmayalım ) arasındaki bağı, dayanışmayı okumak insana bir şekilde huzur veriyor ve yüzlerde minik tebessümlere neden oluyordu. Pes etmemek, devam etmek üzerine güzel bir kitap. Benim sevdiğim kitaplar arasına girdi. Kitabı kardeşimden almıştım. Genel olarak 5,6,7. Sınıftaki okurlara öneririm .
"Birileri önüne taş koyduğunda takılacağım diye düşünüp korkma, o taşı nasıl kaldırabileceğini düşün. Madem böyle bir işe giriştin, pes etme ve nasıl olacağını gör."
"Başarısızsam sadece ben varım. Başaramıyorsak, orada 'biz 'vardır. "
Kitapla ve cesaretle kalın