Kısacık bir not vardı kuşun ağzına sıkıştırılmış minik kağıtta. “Biliyorum ki yanınıza aldığınız para kâfi değildir, ihtiyaç halinde, hiç tereddüt etmeden kuşu satın. Kalbim her zaman sizinle.”
Bir veda Romanı...
Ayşe Kulin, Veda adlı eserde Osmanlı’nın son dönemlerinde yaşayan Ahmet Reşat bey ve ailesinin yaşadıkları anlatılıyor.
Kitabı okudukça 1920’li yılların İstanbul sokaklarında gezinirken bulacaksınız kendinizi. Aşk, savaş, vatanseverlik duygularını, milli mücadelenin zorluklarını derinden hissedeceğiniz bir roman.
Ailenin yaşadıklarımdan çok Osmanlı’nın içinde bulunduğu konumu, Mustafa Kemal Atatürk’ten daha çok bahsetmesini
bekledim...
Ama okumaya değer bir kitap. Yazarın Umut, Hayat, Hüzün hitaplarını da okuyacağım.