Puan vermedi·271 syf.··
2022 95. kitabı
#okudumbitti #ZaferAlgöz #Ke$ On dı Teybıl #271Sayfa #AralıkAyı8ciKitap "Toplu taşıma araçlarında okumak sakıncalıdır." Zafer Algöz'ün daha önce de bir kitabını okumuş ve çok gülmüştüm. Bu kitabında da sinema ve tiyarto emekçilerini hem tebessümle hatırlatırken hemde saygıyla anlamıza vesile oldu. Ben beni inanılmaz etkileyen kitabın sunuş kısmındaki iki cümlenin alıntısıyla başlayacağım yorumuma. "Sinema ve tiyatro yemek gibi bir ihtiyaçtır. Lezzetsiz yapılırsa yandın, kimse tadına bakmak istemez. Ama güzel yapılmışsa lezzetine doyum olmaz. Sinema konservedir, aynı standartta binlerce çoğaltabilirsin. Tiyatro ise taze yemektir. Sadece o gece yapılır, o gece gelen misafirlere ikram edilir. O yüzden tiyatro suya yazı yazmaktır. " Nasıl güzel ve içten anlatmış mesleğine olan aşkını. Kitapla ilgili olabilecek eleştirilerden biri de küfür içeriyor olması olabilir diye onun da açıklamasını yapmış. Bakalım mı? " Affınıza sığınarak, bazı öykülerin içinde küfürler var. Bunlar iş olsun diye yazılmış sözcükler değil elbette. Hikayenin kahramanları tarafından kullanıldığı için hiç bozmadan, kısaltmadan ya da noktalar koymadan yazdım. Küfür yerinde, zamanında ve kıvamında kullanıldığı zaman etkili oluyor. Ama her insana da yakışmıyor işin doğrusu. Kiminin dilinde cila, kiminin dilinde deve dikeni gibi oluyor. Söyleneni ağızdan çıktığı gibi değil de biraz hafifleterek ya da başka bir anlamıyla yazınca da yemeğin lezzetiyle oynanmış gibi oluyor. O yüzden tuzuyla biberiye oynamadım. " Valla ben hiç rahatsız olmadım. İçten samimi olması bir yana tanıdığımız ya da tamadığımız ama sinema ve tiyatroya büyük katkısı olan ustaları oldukları gibi tanımış olmaktan mutluluk duydum. Kesinlikle okumalısınız.
Keş On Dı TeybılZafer Algöz · İnkılap Kitabevi · 20181,242 okunma
·
62 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.