Gönderi

Hitler, Atatürk ve Türkiye için bir kez kullandığı rol model (vorbild) nitemini, pek çok kez de İtalya, Fransa, Amerika, Prusya, İngiliz milleti için kullanmıştır: 1) - Hitler'in konuşmalarında rol modeli İngilizler: "Bunun için rol model (vorbild) örnek olan İngiliz milletidir. onlarm büyüklüğü her İngiliz'in sloganına dayanarak: Doğru ya da yanlış, benim atayurdum!" (72) 2) - Hitler'in konuşmalarında rol modeli Prusya: "Prusya-Hohenzollem liderliği altında yeni bir Alman Reich oluşumu. Bu imparatorluğun mümkün olan en yüksek güvenliği dışarıya. Prusya modeline (vorbild) göre iç yönetiminin organizasyonu. (73) 3) - Hitler'in konuşmalarında rol modeli Amerika: "Bununla birlikte, bu getirilerdeki herhangi bir artış, nüfusumuzda bir artışa yol açmayacak, ancak bireylerin genel ihtiyaçlarının artmasıyla tamamen tüketilecektir. Burada, esas olarak Amerikan Birliğindeki koşullar ve yaşam bilgisi aracılığıyla bir yaşam standardı örnek/model olarak yaratılmıştır." (74) 4) - Hitler'in konuşmalarında rol modeli Fransız hükümeti: "Burada Fransız hükümeti, savaştan önceki on yılların örnek bir modeli (vorbild) olarak hizmet edebilir. (75) 5) -Hitler'in konuşmalarmda rol modeli İtalyan devleti: "Üniforma ile mücadele, İtalyan devleti muazzam bir ulusal irade ve örnek bir disiplinle dolu" (76) 6) - Hitler'in konuşmalarında rol modeli Mussolini, İtalya, Roma Yürüyüşü: "1929 yazından beri İtalyan örneğini (Mussolini'nin iktidarı ele geçirdiği Roma'ya Yürüyüş eylemini) takip eden Heimwehr (1920'li ve 30'lu yıllarda Avusturya'da etkinlik gösteren bir milliyetçi silahlı yarı askerî örgüt.) "Viyana Yürüyüşü" ilan etti. (77) (72) Hitler: Reden, Schriften, Anordnungen, a.g.e, cilt 2, bl. 2 (Münih: K. G. Saur, 1992], age-s. 1478.: "Bildung eines neuen Deutschen Reiches unter preufiisch-hohenzollerischer Führung. Höchstmögliche Sicherung dieses Reiches nach aufien. Organisation seiner inneren Verrvaltung nach preufiischem Vorbild." (73) Hitler: Reden, Schriften, Anordnungen, a.g.e, cilt 2, bl. Z (Münih: K. G. Saur, 1992], Dok. 271, s.835, 11.05.1928- "Vorbildlich hiefür sei die englische Nation, deren Gröfie aufder Devisejedes Englanders beruhe: Recht öder Unrecht, mein Vaterland!" (74) Hitler: Reden, Schriften, Anordnungen, a.g.e, cilt 2, bl. Z (Münih: K. G. Saur, 1992], age-s.1517.: "Jede roeitere Steigerung dieser Ertragnisse karne aber nicht einer Erhöhung unserer Volkszahl zugute, sondern rvürde restlos aufgebraucht von der Erhöhung der allgemeinen Lebensbedürfnisse der einzelnen Menschen. Hier roird ein Lebensstandard als Vorbild geschaffen in erster Linie durch die Kenntnis der Verhaltnisse und des Lebens in der amerikanischen Union. (75) Hitler: Reden, Schriften, Anordnungen, a.g.e, cilt 2, bl. Z (Münih: K. G. Saur, 1992], age-s.1532.: "immer rvieder rverden Störungen der gegenseitigen Beziehungen auftreten können, um gefahrdrohende Formen anzunehmen, rvenn eben nicht in der Gröfie des einmal gesteckten aufienpolitischen Ziels die Kraft zur Überrvindung kleiner Unannehmlichkeiten und Widerstande liegt. Hier darf die französische Staatsleitung der Jahrzehrıte vor dem Kriege als mustergültiges Vorbild dienen." (76) Hitler: Reden, Schriften, Anordnungen, a.g.e, cilt 2, bl. Z (Münih: K. G. Saur, 1992], age-s.2014.: "Kampf gegen den einheitlichen, von einem gezoaltigen nationalen Willen und einer vorbildlichen Disziplin erfüllten italienischen Staat und Freundschaft für das zerfressene Geschzvür des Balkans." (..) (77) Hitler: Reden, Schriften, Anordnungen, a.g.e, cilt 2, bl. Z (Münih: K. G. Saur, 1992], age - s.2518.: "Seit Sommer 1929 hatte die Heimıvehr dem italienischen Vorbildfolgend einen "Marsch aufWien" angekündigt.
Sayfa 81 - OtopsiKitabı okudu
40 views
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.