1/10
·592 syf.··
2022 5. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 16 Ocak 2022 13:41
keşke tavsiye edebileceğim bir kitap olsaydı. Yazara saygısızlık yapmak istemiyorum ama tek kelimeyle berbattı. yobazlığını aşk olarak adlandıran bir kitap. Adamımız sözde islama düşkün ama doğru dürüst tanımadığı başı örtülü kadını kaçırıyor ve saçlarını görmek istiyor. Mahremiyetine saygısızlık yapıyor ve kadının özgürlüğünü kısıtlıyor. Kadınımız ise sözde müslüman ama adama karşı sesini çıkarmıyor, başını açmasına izin veriyor ve saçma sapan pek çok olay oluyor. (Not: islamda imam nikahi olmadan bu tarz dokunmaların (hele kadın kapalıysa saçının açılmasının) yanlış ve günah olduğunu biliyorum. Yanlışım varsa düzeltin.) Gelelim şimdi derinlemesine incelemeye, bu kitabın yorumlarına baktığımda çok güzel, mükemmel olduğunu Saygılı, sevgili tatlı aşk hikayesi falan dendiğini görmüştüm hazır indirimdeyken de satın almıştım. Normalde İslami ögelerin genelleme yaparak uzun uzun yazılmasını roman kitaplarında sevmiyorum çünkü bu tarz romanda geçen islam Aynı bu kitapta da olduğu gibi, sırf dini kullandı diye sevenleri kendine çekmek için oluyor. Okuyalı uzun zaman oldu ama girişinde bile daha ilk cümlelerde islama değinilmiş, 3-5 sayfa boyunca kızımızın İslamı övmesini okuyoruz. Bakın buraya kadar sorun yok ama böyle bir kitaba başladıysanız buna göre devam ettirmeniz gerek. Tamamen yobazlık üzerine kurulmuş, islam dinini hedefleyen bir kitap. ayrıca kız karaktere de kitap boyu sinir oldum, (Kitabı kusa kusa okudum orası ayrı konu) bu kadar özgürlüğünü hiçe sayan, ona izni olmadan dokunmaya kalkışan bir adama aşık olup üstüne sanki kırgın çiçeklerdeymiş gibi “kemalim yapmaz” mantığı ile ilerleyen ezik bir insan görmedim. Kız moda tasarımı okurken erkek arkadaşı var diye, adam yaygara çıkartıp, kızı kaç kez rezil ediyor üstüne yetmiyor kız model oluyor ve adam kızı podyumdan alıyor sen nasıl model olursun lan hesabı yapıyor vb. şu rezilliklere bakar mısınız ya? İğrenç tek kelimeyle. Hala böyle kitapların var olması, bu zihniyetle devam eden bir neslin olması çok kötü. şiddeti, kısıtlamaları romantize eden bir topluluğun olması hatta bunu tatlı bulup mükemmel wow yapan insanların olması ne kadar gelişmiş bir ülke olduğumuzu da gösteriyor. Kimsenin dinine lafım yok ama böyle yaparak milleti islamdan soğutur, yalan yanlış tanıtırsınız. Böyle iğrenç şeyleri okumamış gibi yapmak istiyor, boş yere okuduğum sırf yarım kalmasın diye bitirdiğim 600 sayfaya yanıyorum. Kimseye de önermiyorum, milletin sırf kapağında kapalı kadın var diye, içeriğinin iğrençliğine bakmadan önerdiği kitabı ne alın ne de okuyun. (Yazara ve beğenenlere diyecek sözüm de şu; umarım sizin başınıza böyle kaçırılma, kısıtlama olayları gelmez, gelirse de üzülemeyeceğim bunu romantize ettiğiniz için muhtemelen sevinirsiniz wow kaçırıldım aaa kısıtlanıyorum aşık olmalıyım diye. kaçıncı yüzyıldayız ya, bi’ nebze yobaz düşünceden arınmışızdır diye düşünüyordum ama yok. Hala aynı iğrenç zihniyet.)
Alıntı
Yusuf Yüzlü Demir YürekliŞeyma Demir · Dokuz Yayınları · 2021888 okunma
·
1 +1'leme
·
589 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kurgu oldugunu unutmusunuz galiba
bal bocegi
Gönderi Sahibi
incelemeye hiç de dikkat etmedim, devrik cümlelerimin kusuruna bakmayın. Böyle iğrenç kitaba anca böyle inceleme.
Okumuycam bu inceleme sonrası. Ama merak ettiğim şey. Bacaklarında kurdale dediği ne adamın ayağında bir sorun mu var.
Duygularıma tercüman olmuşsunuz 😅
bal bocegi
Gönderi Sahibi
bunu yapabildiysem ne mutlu bana :”