·238 syf.····Okunma: 27 Kasım 2022 00:00 Selam millet
Geçen ay okuyup paylaşamadığım ama buram buram nostalji kokan bir kitap ile geldim
Hiç mektup arkadaşınız oldu mu?
Kitabın Konusuna Gelecek Olursak
•Dilara ve Özgür’ün birbirlerine yazdıkları mektupları okuyoruz.
•Özgür annesinin tayini nedeli ile İzmir’e taşınmak zorunda kalır.
•Arkadaşı Dilara ise Kars’ta kalmıştır.
•Birbirlerinden hiç ayrılmayacaklarına söz verdikleri için Özgür’ün günlüğünden mektuplarını okuyoruz.
•Babasına olan özlemden, ülke sorunlarına, bulundukları bölgede değişen kültüre,çevreye duyarlılığa ve büyük baş hayvan yerine verilen Aysu’nun hayat hikayesine kadar olan bir çok konudan bahsedilmesini okuyoruz.
Kitabın Yorumuna Gelecek Olursak
•Puanım 8
•Kitap 11 yaş ve üzeri çocuklar için
•Çocuklar için olsa da mektuplardaki sosyal konular beni de etkiledi.
•Yazarın dili oldukça sade ve akıcıydı.
•Özgür’ün boşanan ebeveynlerine karşı olan duyguları beni çok etkiledi.
•Özgür’ün kitap sevgisi de mektuplardaki kalemine edebi yönüyle yansımasını çok sevdim.
•Mektup ve günlük kısmı tam bir nostaljiydi.
•Çocuklar için ders çıkarılabilecek nitelikte olan bir kitap
Sizlere alıntı bırakarak kaçıyorum
#alıntı
Anı yazmak ölümün elinden bir şeyler kurtarmaktır.
"Sana sevdiğini söylemekte geç kaldım," diyorsun.Aslında ben de çok geç kaldım. Uzun süre bekledi büyüdü içimde. Çoğaldı, tıkadı. Yüz yüze olsaydık bu kadar kolay söylemezdim, söyleyemezdim: Seni seviyorum.
İnanılmaz bir büyüsü, etki gücü var bu sözcüğün.