Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

240 syf.
10/10 puan verdi
Selamün aleyküm; Bana böyle bi esere inceleme yapmak bana düşmez, ben kim salavat kitabına kendi fikirlerimi katmak kim? Rabbim herkese okumayı nasip etsin böyle bi eseri, inci tanesini... Amin... Ben eserimizin kendi açıklamasını inceleme olarak bırakmak istiyorum merak edenler eseri; takdimeyi okuyarak ne denli mühim olduğunu kavrayabilirler.. BUYRUN; "Dua, namaz, Allah'ın rahmeti, bereketi" gibi anlamlara gelen salavat kelimesi, salâtın çoğuludur. Kur'ân-ı Kerim'de Allah'ın nebîsi Hz. Muhammed'e (sallallahu aleyhi vesellem) salavat getirmek müminlere şu ilâhî hitapla emredil- mektedir. "Allah ve melekleri, Peygamber'e salavat getirirler. Ey müminler! Siz de ona salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selâm verin" (Ahzab 33/56). Salavat kelimesi Allah Teâlâ'ya nisbet edi- lince "rahmet", melekler için kullanıldığında "istiğfar", müminler için kullanıldığında ise "dua, sevgi, övgü" anlamlarına gelir. Ålemlere rahmet olarak gönderilen Hz. Muhammed'e (sallallahu aleyhi vesellem) olan sev- ginin ve bağlılığın bir bakıma ifadelere bü- rünmüş şeklidir salavat. Zira kişi sevdiğini anmak için her fırsatı bir ganimet bilir. Her daim onun adını anmak ister. Sevgilinin adı anılınca gözleri ışıl ışıl parlar. Bütün keder ve sıkıntılar yerini sevinç ve neşeye bırakır. Onun sünnetine tâbi olduktan sonra ona en yakın olmanın yolu çokça salavat getirmekle mümkün olur. İki cihan güneşi Hz. Peygamber [sallallahu aleyhi vesellem], "Kıyamet gününde bana en yakın olacak kişi, bana en çok salât ve selâm getirendir" buyuruyor (İbn Mâce, Ikäme, 25). Bir müminin, Hz. Muhammed'e (sallallahu aleyhi vesellem] hayatında bir defa salavat getirme- si farzdır. Fakat ism-i şerifleri anılınca sa- lavat okumanın vâcip olduğu konusunda âlimlerin ittifakı vardır. Âlimlerden bazıları Peygamber Efendimiz'in [sallallahu aleyhi vesellem) mübarek ism-i şerifleri- nin her anılışında salavat getirmenin vâcip olduğunu söylemişlerdir. Bazı âlimler ise bir mecliste ism-i şerifleri kaç defa geçerse geçsin sadece bir defa salavat getirme- nin yeterli olacağı görüşündedir. Ne var ki Resûlullah'ın (sallallahu aleyhi vesellem) mübarek isimleri her anıldığında salavat getirmek, fa- zilet bakımından en güzel davranıştır. Peygamber Efendimiz'den (sallallahu aleyhi vesel en bize pek çok salavat çeşidi öğretilmiştir. Alimlerimiz bu salavatları kitaplarında derle- yip ümmet-i Muhammed'in istifadesine sun- muşlardır. Bu salavat derlemelerinden biri de Şazeli yolunun büyük velilerinden olan Cezûlî hazretlerinin kudidise semund Delailü'l-Hayrat isimli kitabıdır. Cezúli kuddee smuhoj bu eserinde hadis kitaplanında geçen salavatlarla pek çok velinin dualarını bir araya getirmiştir. Kitabın orijinal ismi Delailü'l-Hayrat ve Şevâriku'l-Envâr fi Zikri's-Salât ale'n-Nebiyyi'l- Muhtar'dır (Seçilmiş Peygamber'e salât ko- nusunda nurların kaynağına ulaştıran salât ve selâmlar) Bütün veliler Delâilü'l-Hayrât isimli kitabın- dan dolayı Cezûlî hazretlerini [kuddise sirruhú takdir etmişler ve yıllar boyu bu eserini oku- muş, okutmuş ve tavsiye etmişlerdir. Allah Teâlâ bütün salavatların bereketinden istifade etmeyi cümlemize nasip eylesin. Efendiler Efendisi'ne binlerce salât ve selâm olsun. DELÂİLÜ'I-HAYRAT'I KİMLER OKUYABİLİR? Kur'ân-ı Kerim okumak, salavat-i şerife getirmek, lafza-i celâl ve tevhid söylemek, bunların hepsi zikirdir. Devamlı olduğunda, belli bir sayıda ve va- kitte ise virddir. Ara sıra olan virde girmez. Nakşibendi tarikatı âdabına göre mürşide bağlı olanlar, zikir yapmak için kendi şeyhinden izin alması gerekir. Kalp zikri lafza-i celâldir. Nakşibendi tarika- tinda en az 5000 kalp zikri yapmayan Nakşi- bendi sayılmaz. Bunun için Delâilü'l-Hayrât ile birlikte diğer zikirlerini de yapmaya devam etmelidir. Günlük virdini aksatmayacaksa, vakti var ise ve Delâilü'l-Hayrât'ı aksatmadan okuya- bilecekse ders alabilir. DELÂİLÜ'I-HAYRAT'I OKUMAYA DAİR TASAVVUF EHLİNİN TAVSİYELERİ Diğer zikirler gibi Delâilü'l-Hayrât okumak da kişinin isteğine bağlıdır. Nakşibendî tari- katı âdabına göre Delâilü'l-Hayrât, mürşid- den izin alınarak okunmalıdır. Delâilü'l-Hayrat'ı abdestli bir şekilde oku- malıdır. Eğer abdestli okunmazsa sevap alınamaz. Kitapta yer alan istiğfar, niyet, iftitah ve ha- tim duaları ile esmâ-i hüsnâ ve esmâ-i nebî bölümleri Delâilü'l-Hayrât'a dahil değildir. Okunmaması âdapsızlık sayılmaz. Eğer bun- lan okursa ayrıca sevap alır, okumazsa sevap alamaz. Delâilü'l-Hayrât okumaya haftanın herhangi bir günü başlanabilir. İllâ ki pazartesi günü başlanması gerekmez. Delâilü'l-Hayrât' okuma iznini alan kişi için dersin vakti ak- şam namazından sonra başlar, ertesi günün akşam namazı vaktinin girmesi ile sona erer. Her gün, o güne ait dersi okuyarak haftada bir hatim edilir. Pazartesi gününe gelindi- ğinde pazar gününün sonundaki pazartesi gününden başlanır, baş taraftaki pazartesi günü bölümü de okunarak Mazeretleri sebebiyle okuyamadığı bir günün dersini ertesi günkü dersle birlikte oku yarak kazâ edebilir. Bunu alışkanlık haline getirmemelidir. Bir günden fazla okuyamadığı ders olursa onlar kazâ edilmez, sadece içinde bulunu- lan günün dersi okunur. Delailü'l-Hayrat'ı okuyan kimse cuma gün- kü bölümde (sayfa 151'de) gösterilen birinci boşluğa kendi ismini, ikinci boşluğa babası- nın ismini yazar. Salât ve selâm en yüce Resûl'e ...
Açıklamalı Delailü'l Hayrat
Açıklamalı Delailü'l HayratCezuli · Semerkand Yayınları · 2012202 okunma
··
438 görüntüleme
вαукυℓ okurunun profil resmi
Muazzam bir eser. Rabbim istifade etmeyi nasip etsin. Hakkıyla okuyup amel edenlerden eylesin 🤲
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.