“Yürüyün,ekmek tekneleri,yürüyün,her şeyi rakamlara,bu dünyayla ilgili tüm değerleri cismani çıkar eşitliklerine indirgeyin,alın satın,tefecilik yapın. Tüm bunların sonunda ne kar etti insanoğlu? Bir iki düzine daha zengin. Ve şimdi siyasi ekonomi uzmanlarına,ahlak kuramcılarına soruyorum, bir zengin yaratmak için sefalete,orantısız işgücüne,ahlak çöküntüsüne,itibarsızlaşmaya,sapkınlığa,namussuzluğa,onulmaz bir felakete,mutlak bir yokluğa mahkum edilen insanların sayısını hesapladılar mı diye?”
Yazarla tanışma kitabım oldu. Anlatım tarzı,konu bütünlüğü,olay örgüsü çok kaliteli. İlk sayfalarda bocalamış olsam da toparlayabildim. Çok fazla isim var ve bende okurken kafa karışıklığına sebep oldu o yüzden biraz afallamış olabilirim. Akıcı dilinden kaynaklı bir şekilde kitaba bağlanabildim. Kitap rastgele okunacak bir roman değil. Bilgi dolu bir kitaptı. Hiç duymadığım bilmediğim isimlerle bilgi eksikliğimi tamamlamış oldum. Her isimde biraz daha araştırarak öğrenmiş oldum. Sert bir kalemi var yazarın. Ne övgüyü ne eleştiriyi eksik bırakmıyor. Bu haliyle de daha yalın bir okuma yapmış oldum. Bir gezi yolculuğu içindeki aşkla bütünleşince muazzam bir eser ortaya çıkıyor. Bu yolculuğa eşlik etmek isterseniz tavsiye ederim. Memleketimde Seyahatler