Puan vermedi·144 syf.····Okunma: 22 Ocak 2023 20:58 İÇİMDE İYİLİK VAR/ ESİN İMER HAŞLAMAN
“Tüm farklılıklarımıza rağmen ortak paydamız olabilir mi iyilik? İnsan olmanın doğasındaki o en saf, en temiz duyguda buluşabilir miyiz dersiniz?
İnsanın içini ısıtan, bir nebze umut aşılayan on iki öyküden oluşan şirin mi şirin bir öykü kitabı ile karşınızdayım. Hadi sizi kitaptaki bir kaç karakterle tanıştırayım.. Gününü pencere önünde geçiren, 82 yaşında tonton bir teyze...Heybesinde 82 yıllık acısıyla, tatlısıyla bir sürü anı biriktirmiş. Bakın ne diyor; “ bugün 4 Ocak. Bugün geri sarabileceğim tek bir anı var. Hayatımın bugünkü bölümünde tatlı anılar yok, onu son görüşüm var, onun elini son kez tutuşum var, yanağıma kondurduğu son öpücük ve sonra yanağımı sıyıran son nefesi var. Bugün Adnan’ımın ölüm yıl dönümü ...” Sonraki hikâyede Hüsnü amca var; 62 yaşında sosyal medyada hesap açıyor bey amcamız... Faruk ise başka bir hikâyede çıkıyor karşımıza. Yurtdışında eğitimi tamamlamış, çok iyi bir firmadan iş teklifi almış, ağzı kulaklarında ta ki , çalan telefona kadar. Bir başka öyküde GANG grubuyla tanışıyoruz. Hadi bir tahmininde bulunun, sizce Gang ne demek?
Siz onu düşüne durun, ben sizi kimsesizler yurduna götüreyim. Bir iyilik meleği de buraya uğramış, nasılını okuyunca göreceksiniz. Ah bir de minik bir kız çocuğu var, yoksul bir köyde yaşıyor. Karda kışta, delik ayakkabılarıyla okula gidiyor. Neyse ki çok değerli bir Öğretmeni var, ona hayal kurmayı öğretiyor, sonrada...
Yağmurda küçük bebeğiyle hastaneye gitmeyen çalışan anne, birbirini çok seven, çocuk sahibi olmayı isteyen bir çift, sokak hayvanlara yardım eden bir adam, ilgisiz kalmış küçük bir kız, öğrenme güçlüğü çeken bir çocuk... Yeni planı olarak Kapadokya ‘da gitmek isteyen iki sevgili, ilk defa yurt dışına gidecek olan Ebru, iş görüşmesi için Ankara’dan İstanbul’a giden iki kardeş...
Kısaca her hikâye özel her hikâye güzel. Bu sevgi dolu satırlarda buluşmanızı çok isterim. Son olarak kitabın başında #butuncocuklarbizimdernegi başkanı Leyla Hanım ‘in da bizden bir ricası var. Onun sayfasını da buraya bırakıp, @butuncocuklarbızımdernegi yeni kitaplarda buluşmak üzere, diyorum.