Bir başka şair "O Belde"den seslenirken bize "Melâli anlamayan nesle âşinâ değiliz..." biz der ya hani... o misal işte, şiiri anlamayan nesle de aşina değiliz biz. Şiir, duygunun en yalın ve en yoğun hâli. Her şiir yazan da şair değildir, çünkü yazılanlar şiiri taklit etmektir sadece bunlarda.
Bendeki baskısı -ki muhtemelen lise ya da üniversitenin başlarında almıştım- çok güzel bir kapağa sahip ve akla ilk getirdiği şiir Akıncılar olan bir tasarıma sahip. Bu kitap, her bir mısrası adeta imbikten süzülmüş şiirler içeriyor. Şiiri sanırım Yahya Kemal Beyatlı ve Ziya Osman Saba ile çok sevdim ben. Ziya Osman ve şiirlerine değineyim bir ara da...