Puan vermedi·288 syf.··
2023 8. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2023 07:58
Merhaba sevgili okurlar. Bu incelemeyi önce kendim için sonra da kitabı okumak isteyen olursa fikir olsun diye yazıyorum. Sevdim ben Kemal Sayar’ ı ve bu kitabı. Kitap bittiğinde hissettiğim sakinlik ve huzurdu. Çok iyi geldi bu kitap bana. Bazen ne yapacağınızı bilemezsiniz ve birileriyle dertleşmek konuşmak istersiniz. Psikiyatri ayağınıza geldi:)) Yol gösterecek bir kitap ve insanı gerçekten rahatlatıyor. Kemal Sayar’ ın bütün kitaplarını okuyacağım. Herkese de tavsiye ediyorum. Her cümlesi alıntı niteliğinde… Bir kaç tane sevdiğim cümlelerden ekleyerek incelememi bitiriyorum. Herkese iyi okumalar. Kitapla kalın. “ Gerçekleştirilememiş arzular, bugün içimize bir zehir gibi akar ve bugünü zehirler. Ama pişmanlık hep çıkmaz sokaklara açılmıyor. Geçmişin ruhumuzda bıraktığı bütün izler gibi pişmanlık da geleceği inşa etmek için bir manivela olarak kullanılabilir.” “Ölümün binlerce kapısı var, insanlar çıkıp gidebilsin diye.” “Güzel yaşayan güzel ölür.” “İnsan plan yapar, Tanrı güler.” “Yaşamak yorulmaktır.” “Mutluluk nadiren onu arayanlar tarafından bulunur. Ve asla kendileri için arayanlar tarafından değil.” “Eğer gül düşünürsen gülistansın, diken düşünürsen külhanda yağ.” “Zihin, neresi olmak isterse orasıdır; kendi içinde cehennemi cennete, cenneti de cehenneme dönüştürebilir.” Gerçekten kime kızgınsanız kime kırgınsanız hepsini affedin gitsin. İnanın affetmek kadar insana huzur veren bir şey yok. Yükü atın omuzlarınızdan, affedin, rahatlayın.
Başı Sınuklar İçin KılavuzM. Kemal Sayar · Kapı Yayınları · 20194,267 okunma
·
831 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.