Gönderi

Tevrat’ta, Lut Peygam ber’in kızlarını “gebe” bıraktığına ilişkin ve benzeri açıklamalar eğer birer “iftira” ise, bunların birer “iftira” olduğu Kur’an’da neden açıklanmamıştır? Tevrat “değiştirilmiş”se Hz. Muhammed’ten çok önceleri değiştirilmiştir. Tevrat’a sonradan birtakım “iftira’lar sokuşturulmuş olsaydı, Kur’an ’da açıklanmaz mıydı bu iftiralar? Kur’an’da böyle bir açıklama yer almıyor; tersine, Maide Suresinin 43. ayetinde, Tevrat’takilerin “Tanrı’nın hükmü” olduğu belirtiliyor. Gerçi Kur’an ’da, yahudiler’in “Üzeyir Tanrı’nın oğludur!” gibi yanlış sözler söyledikleri açıklanır. Ama bu gibi açıklamalarda “Tevrat” değil, “yahudiler” suçlanıyor. “Tevrat’ta yapılan tahriflerle Peygamberlere iftira ediliyor. Lut Peygambere de iftira edilmiştir. Lut Peygamber şarap içerek kızlarıyla cinsel ilişkide bulunmamıştır” biçiminde bir açıklamaya raslanmıyor Kur’an’da. Eğer gerçekten “ iftira” edilmiş olsaydı, bu denli önemli bir konuda Kur’an’da açıklama yapılmaz mıydı?
·
99 görüntüleme
Nurşah okurunun profil resmi
Kaldı ki İbni Haldun (1332-1406) gibi çok önemli İslâm düşünürleri, Tevrat’ın “tahrif’ edilmiş olamayacağı görüşündedirler.İbni Haldun, “Tevrat’ın değiştirilmiş olamayacağına, İbni Abbas’ın Buhari’de de yer alan bir sözünü kanıt ola­rak gösteriyor. İbni Abbas diyor ki: “Böyle bir şey olamaz (yani Tevrat değiştirilmiş değildir). Bir toplum, Peygamberine inen kitabına inansın da, sonra o kitabı değiştirmiş olsun, böyle bir şey düşünülemez. Tevrat’ın inanırları olsa olsa, Tevrat’ı te’vil etmiş olabilirler ve olsa olsa bu te’villeri tahrif sayılabilir.” İbni Haldun, İbni Abbas’ın bu görüşünü, yani Tevrat’ın değiştirilmiş olamayacağı yolundaki görüşünü, Maide Suresinin 43. ayetinin de açıkça kanıtladığını yazıyor.
Gravis