Puan vermedi·96 syf.····Okunma: 04 Şubat 2023 07:47 Daha önce çevreme, acaba bizler nasılız, diye bakardım. İnsanların asıl amaçlarını ve insanlar dışındaki canlılara olan yaklaşımını hep merak ederdim. Kimi zaman olurdu ki kendimi bambaşka bir şey olarak düşünür, içinde bulunduğum hayata dışarıdan bakmayı denerdim. Bu az da olsa kendimi incelememi sağlardı. Anlaşılan o ki George Orwel beni görmüş ve bu eşsiz eseri bizlerle buluşturmuş. İnsanlar ile hayvanlar arasındaki farkları ele alırken bizlere de bir ayna tutarak kendi kendimize yorum yapabilme olanağı sunmuş. Kitaptaki her bir karakter aslında biz insanların bir rolünü temsil ederek kendi yaşantımızı izlememizi sağlanmış. Okurken kimi yerlerde "İnsanlar böyle mi sahiden" diye sorgulamıştım kendimi. Bu eser hepimizin bir şeyleri sorgulaması gerektiğini bir kez daha gözler önüne sererek aslında hayatın sorgulanmayan yönlerini öğrenmemizi istemiş. Kendimce değerlendirdiğimde bana pek çok şey katan bu eseri tüm insanların okumasını şiddetle tavsiye ediyorum... İyi okumalar diliyorum:))