Puan vermedi·325 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Şubat 2023 17:14 Charlie 4 günlük süreyle yakın arkadaşım olup bana kendi serüvenini anlattı. Basit ama gayet etkileyici bir hikayesi vardı. Durduk yere,bir iş yaparken gün içinde sorgulamaları aklıma geliyor. Ve kendisini düşünüyorum.
"Zeka her problemi çözer mi? Peki normal zekanın da üstünde olmak mutluluk getirir mi? Her şeyden önce zekan gelişti diye duygusal zekan da gelişir mi? Zeka,akıl ve duygular hatta bilinç altımızda var olan travmalar beraber gelişir mi?" İşte bu sorulara cevap arıyor Charlie, kendisi Zeka engeliyle dünyaya gözlerini açıyor ama en çok istediği şey diğer insanlar gibi akıllı olmak. Bunun için de kendisini sadece fare üzerinde denenmiş Zeka deneyine insan denek olarak adıyor. Dahası fareyle (Algernon) arkadaş bile oluyor. İkisinin adıyla geçen bir hata septomu bulup üstüne tez yazıyor.
Kitabın yazımının bu kadar eskiye dayandığını bilmiyordum,ilk başta buna çok şaşırdım yeni bir kitap sanıyordum.
İkincisi; kitaba Charlie'nin kendi diliyle başlayıp raporlarını yazmasıyla,kendine has basit dili ve yazım hatalarıyla yazılmış olması git gide dilin gelişmesi ve tekrar başa dönmesi olarak baktığımızda bu daha çok hoşuma gitti.
Son olarak; kendi adıma diyeceğim şey,keşke içinde cinsellik ögeleri bu kadar geçmeseydi de öğrencilerime de tavsiye edip okutabilseydim. Kesinlikle duyguları çok güzel aktarıyor.Özel gereksinimli arkadaşlarımızla empati için birebir...
*kitaptan sonra; özel çocuklara bakışım değişti (zaten iyi anlaşırdık) ama sanki duygularını daha anlayabildim gibi geldi. Mesela;en ufak bir "aferin ve sen başarırsın bakışı,desteği" onun için benim düşündüğümden daha da önemli olabilir.