Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Şüpheye cevap vermemek ve müminleri teslimiyete davet etmek
Şüpheye cevap vermemek ve müminleri teslimiyete davet etmek İlk örneğimiz, En’âm Suresi’nden: “Allah’ın adının anılmadığı (hayvanlardan) yemeyin. (Çünkü) o kesin bir fısk tır. Şüphesiz ki şeytanlar, sizinle tartışmaları için dostlarına (böylesi şüpheleri) vahyeder/fısıldar. Şayet onlara itaat edip (leş hayvanların helal olduğuna ve yenebileceğine inanırsanız) hiç şüphesiz müşriklerden olursunuz.”67 Allah (cc) meyte/leş hayvan etini haram kılınca, müşrikler şöyle dedi: “Kendi elinizle kestiğiniz hayvanları yiyorsunuz. Allah’ın altın kılıcıyla kestiği hayvanları yemiyorsunuz. Oysa siz Allah’ın emirlerine uyduğunuzu iddia ediyor, O’nu (cc) razı etmek istediğinizi söylüyorsunuz. (Şöyle olmalıdeğil miydi?) Allah’ın (cc) sizin için kestiği (meyte) sizin kestiğinizden daha hayırlı olmalıydı!”68 Yüce Allah bu şüpheye bir cevap vermiyor. Yalnızca bunu haram kıldığını/ yasakladığını, müşriklere itaat ettikleri takdirde onlar gibi müşrik olacakla rını bildiriyor. Hitap müminlere yönelik… Soru soran müşrikleri muhatap alıp cevap vermek yok. İkinci örnek Ahzâb Suresi’nden… Allah Resûlü (sav) Zeyneb Annemizle (r.anha) evleneceği zaman, ciddi bir sarsıntı yaşanmıştı. Zira Zeyneb (r.anha), onun (sav) evlatlığının boşanmış hanımıydı. Yüzyıllardır süren geleneğe göre, kişi evlatlığının hanımıyla evlenemezdi. Fakat bu nikâhı Allah (cc) kıymıştı. Çünkü Allah (cc) bu cahiliye âdetini tamamen kaldırmak istiyordu. Ancak bu öyle büyük bir hadiseydi ki; Allah Resûlü (sav) dahi hükmü açıklamaktan endişe duymuştu. Bugün olduğu gibi o gün de münafık ve zındıklar boş durmamış, bundan bir aşk hikâyesi çıkarmaya çalışmışlardı. Toplumu bu denli çalkalayan bir olay hakkında Allah (cc) şu ayetleri indirdi: “Allah ve Resûlü bir şeye hükmettiğinde, mümin erkek ve mümin kadının o işlerinde seçim hakları yoktur. Kim de Allah’a ve Resûlü’ne isyan ederse, mu hakkak ki apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.” 69 “Allah’ın kendisine farz kıldığı şeylerde, Nebi üzerine bir günah yoktur. (Bu,) daha önceki ümmetlerde de Allah’ın geçerli olan sünnetidir/yasasıdır. Allah’ın emri belirlenmiş bir kaderdir. O (nebiler ki), Allah’ın mesajlarını (insanlara) tebliğ eder, O’ndan korkar ve Allah’ın dışında hiç kimseden korkmazlar. Hesap görücü olarak Allah yeter. Muhammed, sizin erkeklerinizden kimsenin babası değildir. O, Allah’ın Resûlü ve nebilerin sonuncusudur. Allah, her şeyi bilendir.” 70 Burada dikkat ederseniz, tam bir teslimiyet çağrısı vardır. Allah ve Resûl’ü nün hükümvermesi durumunda, müminlere seçim hakkı olmadığı, Nebi’nin kendisine ineni uygulamakla mükellef olduğu bilgisi vardır. 68. bk. Ebu Davud, 2818; İbni Mace, 3173; Tefsîru’t Taberî, 12/81; İbn-i Kesîr Tefsîri, 4/265-266, En’âm Suresi, 121. ayetin tefsirleri 69. 33/Ahzâb, 36 70. 33/Ahzâb, 38-40
Sayfa 204Kitabı okudu
·
67 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.