Puan vermedi·168 syf.··Beğendi
· Okulda verilen eğiitm yeterli düzeyde olmadığı için dershaneler gibi paralı kurumlar oluşmaya başladı. O zaman okul neden var? Ya da dershanede odaklanılan yerlere okulda neden odaklanılmıyor? Eğitim sonucunda başarılması gereken, ölçülen özelliklerin kazanıldığını gösteren bir ölçek varsa neden okul bu ölçeği karşılayacak şekilde yetştiremiyor?
Öğrenci sayısı ikisinde de aynıdır. Zaman da aşağı yukarı aynı.
Okulda geçen zamanın üstüne bir de dershanede geçen zaman eklendiğinde öğrenci ne kadarını anlar? Gençlerin sadece sınava zaman ayırmaları ne kadar verimli?
Yarışmacı eğitim anlayışının eğitim sistemini domine etmesi
Sınavlar amaçları dışına çıkarak öğrencilerin hedeflerini alanla ilgili bilgileri doğrultusunda gerçekleştirmekten çok onları yarıştıran sonuçları başarılıdan başarısıza sıralayan ve alt sıralar da bulunanların kendini değersiz hissetmesini sağlayan bir sektöre dönüşmüştür.
Yarıştırmacı eğitim anlayışı çocukların merakları doğrultusunda hareket etmelerini engeller. Onları er gün anı şeyi yapmaya zorlar. Sevdikleri, yaptığı takdirde onlara huzur ve mutluluk veren faaliyetlerden uzaklaşmalarına neden olur. Dolayısıyla yaratıcılığı öldürererek sistemi sürekli aynı ürünü üreten bir fabrikaya dönüştürür.
Amacın eğitim olmadığı çok net olan bir sistem. Amaç eğitim değilse ne amaçlanıyor?
Öğrenciler bu sistemden faydalanamıyorsa kimler faydalanıyor?
Kimse faydalanmıyor mu? O zaman neden bu saçmalık sürdürülüyor?
Neden fabrikalar kalitesini de yükseltemedikleri ihtiyaç fazlası bireyleri üretmeye devam ediyor? Eğer sonunda batma istemiyorsa...
Eğitim sistemi nedir? Sistem ne sağlar? Şu anki sistemimiz bize ne sağlayabiliyor?