9/10
·282 syf.··
2023 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2023 16:02
Çok hoş ve anlamlı bi kitap. İnsana kendi hayatını tekrardan sorgulatan cinsten. Şöyle geçmişime dönüp baktığımda herkes gibi benim de keşkelerimin ve pişmanlıklarımın ne kadar da çok olduğunu düşündüm. Sonra kitabın tam olarak bize anlatmak istediği şeyi fark ettim. Geçmiş geçmişti, olan olmuştu. O öyle olsaydı, bu böyle olsaydı diye düşünmek ancak ve ancak kendimize zarardı. İstemediğim bir bölüm yerine konservatuar okuyup iyi bir müzisyen olabilirdim, sırtıma çantamı alıp Norveç’te Kuzey yıldızlarını, Mısır’da piramitleri görebilirdim. O çok sevdiğim kadınla iyi bir ilişki kurmayı becerebilmiş, onunla evlenmiş, çok lüks olmayan ama aksine bir o kadar da sade ve mutlu hayatımızı küçük, bahçeli bir eve sığdırmış ve ismini Karıus koyduğumuz bir kedimizle beraber sanki hep mutlu kalacakmışcasına yaşayabildiğimiz bir hayat kurabilirdim mesela. Ama olmadı. İstediğim bölümde okuyamadım, çok istememe rağmen dünyayı gezme fırsatı yakalayamadım, elalemi kafama hep çok taktım, aşık olduğum kadına kendimi sevdiremedim. Beni sevmek istedi, bunun için belki de çok çabaladı ama yapamadı. Bunlar olmadı. Bunların yaşandığı başka evrenler vardı belki. Peki ne yapmak gerekirdi? Bunları düşünüp acı çekmek mi? Hayır! Şu an yaşadığım hayat hala benim. Keşkeleriyle, pişmanlıklarıyla, geçmişiyle, her şeyiyle. Kitap bunun farkına varmanıza ve bunun üzerine çokça düşünmenize olanak sağlıyor aslında.
Duygu ve Düşünce
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
·
186 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.