Benim İçin Kitap
Puan vermedi·282 syf.··
2023 2. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2023 17:09
Öncelikle incelememde spoiler olabilir. Ona göre okuyunca. Ve de son olarak bu incelemeleri ilerideki kendim için yazıyorum bir günlük gibi. Kitap hakkındaki yorumum dilinin güzelliği oldu. Gerçekten okuması çok rahat resmen tereyağı gibi kayan bir kitaptı. Güzel tasvirler betimlemeler vardı yorucu değildi. Genel olarak nasıl okuduğumu bile anlamadım. Konusuna gelirsem Nora isimli bir kadının pişmanlıklarla dolu ve bok gibi hayatını bitirmesi için intihara kalkışmasıyla başlıyor. Bence herkes bir kere böyle hissetmiştir bu nedenle kendimi karakterin yerine koymak çok kolay oldu. Karakter intihar ederek Gece Yarısı Kütüphanesine geliyor. Buradaki her bir kitap Nora'nın farklı seçimler yaparak farklılaşmış hayatlarını barındırıyor. Böylece Nora hayatındaki pişmanlıklarıyla başlayarak tek tek seçimler yaparak deneyimleyebileceği hayatlara gidiyor. İlk başta gittiği hayatlar ona şunu gösteriyor: Pişmanlıkları aslında abisinin, babasının, sevgilisinin ve arkadaşının hayallerini gerçekleştirmediği ve bu nedenle onlarla uzaklaşmış olmasının getirdiği pişmanlıklar. Zamanında kurduğu hayaller bile onun kendi hayali değil aslında. Daha sonra farklı yaşamlar deneyimledikçe bir çıkmazın içine giriyor çünkü hiçbir hayattan tam olarak tatmin olmuyor ve bir sürü hayat deneyimledikçe hep daha iyisinin olabileceğine dair inanç yüzünden Nora bir yaşamda mutlu olarak yaşamaya devam edemiyor. Halbuki deneyimlediği hayatlar arasında çok başarılı, çok kazandığı, çok hayran kitlesinin olduğu vb bir sürü hayat var. Yine de aradığı şeyi bulamıyor. En sonunda kendi kök yaşamında iyiliği hissettiği bir anı hatırlayıp ona iyilik yapan Ash'le kahve içtiği bir dünyaya gidiyor. O hayatta hem iyi bir eşi, güzel bir kızı, saygın bir işi, yerinde bir sağlığı neredeyse istenebilecek her şeyi oluyor. Fakat tüm bunlara kendini ait hissetmiyor. Bu seçimi yapan kişi o değil çünkü. Yine de bu dünyada bir şeylerin farkına varıyor. Sevmek ve sevilmenin çok değerli ve önemli olduğu ayrıca küçük değişikliklerin bile büyük sonuçları olabileceğini. Diğer hayatlarda daha güzel şeyler yaşansa bile önemli olan kendi yaşadığımız hayata odaklanmak diyor günün sonunda Nora. Fakat Nora hem yüzmede hem müzikte başarılı çocukluğunda. Aynı zamanda felsefeci yani aslında bir hiç değil. Sadece bir şey yapmamayı tercih etmiş hayatında. Bu yüzden onun kitabın sonunda hayatta her şeyi yapabiliriz yeter ki potansiyelimizi kullanalım demesi bir yandan inandırıcı iken bir yandan hiç inandırıcı değil. Çünkü gerçeğimiz farklı, ben belki bu hayatımda voleybolcu olamayacağım ama voleybol oynayabilirim. Hayatımı sevdiğim şeyleri yaparak geçirmeye odaklanmak istiyorum. Yaşadığımı hissedemediğim günlerde yaşıyorum diyebilmek istiyorum. Ve de bir daha geçmişteki tercihlerimi sorgulamak istemiyorum nihayetinde hepsi geçti gitti. Ayrıca gerçekten önümdeki hayat için sonsuz ihtimal olduğunu biliyorum, bu zaman zaman beni endişelendiriyor hangi seçimin doğru olduğunu bilmeden yaşamak biraz korkutuyor fakat sonsuz ihtimal varsa kötü tercihleri bile güzelleştiren ihtimaller de vardır.
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
·
44 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.