elif

@elfkglx
"Ölüm Bilinci Bizi Yoğun Yaşamaya Yöneltir."
9/10
·216 syf.··
2023 13. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2023 14:50
!!!!SPOILER!!!! Hayatın monotonluğundan, anlamsızlığından yorulmuş ve bıkmış aslında hayat dolu bir genç kız iç dünyasından çıkmaya cesaret edemediği içim kolay yolu seçerek kendini öldürmeye çalışır. Ancak girişiminde başarılı olamaz ve Baş doktor, yeni geliştirdiği teziyle bu genç kızın, Veronika'nın 2 hafta içinde öleceğine inanmasını sağlar. Böylece Veronika hayatını hastane koşullarından dolayı daha erken bitiremeyeceği düşüncesiyle gerçek ve özgür olmadığını sandığı hayatta yapamadıklarını özgürce sıkı kurallar olmayan bu hastanede yapmaya ve hissetmeye başlar. Böylece hayatı anlar ve yaşamayı öğrenir, değerli bulur. Pişmanlıkla birlikte Veronika son anına kadar yaşamakta kararlıdır ve doktoru sayesinde iç dünyasından kurtulur. Peki Veronika nasıl mı hayatı anladı? Önceden her delinin yaptığı gibi dış tehditlerden ve onun gerçekliği dışındaki gerçeklikten dolayı iç dünyasına dış dünyaya karşı abartılı duvarlar örerek kendi iç dünyasını fakirleştirir, içinde başka Veronika'lar ve dünyalar olduğunu anlayamaz, farklı perspektif ve duygulardan yoksun kalır, hayat boyu yeni ifade yolları keşfedildiğini unutur, yeni insanlara, yerlere, yaşamlara karşı önyargı ve korkuyla yaklaşır. Ancak ölüm tehdidiyle karşı karşıya olan iç dünya, dış dünya tarafından çekilir ve Veronika "kısa süreliğine" dış dünyanın pek bir sorun ve korku barındırmayacağını düşünür. Böylece yeni duygular,insanlar,hareketler... Kısacası hayatı tanır. Yaşamayı anlar. Yaşamak ister. Sadece yaşamak. Yaşamaya zamanı yoktur ama yine de ister. Uzun süre birlikte olamama gerçeğine karşı aşık bile olur, sever :korkmaz hayattan, yaşamaktan. Böylece yaşama sevincine ulaşarak ve kendisini tanıyarak iyileşir, yaşar. Dr.İgor yani baş doktorun "Ölüm Bilinci Bizi Daha Yoğun Yaşamaya Yöneltir" başlığını taşıyan Vitirol adlı tedavisi sadece Veronikaya değil, Veronika'nın yaşama isteğini gören herkesi etkiler ve onları da dış dünyaya çeker. Peki neden ölüm bilinci bizi daha yoğun yaşamaya yöneltir? Çünkü zor durumda iyi olduğumuz durumu özler ve düşünürüz , ki bunu hayat gibi temel ve önemli bir gerçeklikle birleştirince insan anlar hayatın önemini. Böylece yoğun yaşamak da ölüm bilincini yükseltir. Kitabın sadece bir karakterin psikolojisini değil, çevresinin geçmişinin etkisiyle şimdiki olaylardan çıkardığı sonuçlar çok etkileyici ve sürükleyiciydi. Çoğumuz bu temel bilgiler biliyoruz ancak kitabı okuyarak insan hayata karşı korkusu büyük bir ölçüde azalıyor, en azından benim için :). Tek kelimeyle mükemmeldi keşke 10'un üzerinde verebilsem.
İnsan ve Hayat
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,6bin okunma
·
42 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.